Pismo predsednici vlade 2.
Spoštovana gospa predsednica,
v pismu z dne 9. januarja 2014 sem vas opozoril na nekatere probleme, ki se pojavljajo v zvezi z delovanjem Družbe za upravljanje terjatev bank (DUTB), predvsem sem opozoril na problem podnormiranosti pri upravljanju in prodaji na DUTB prenesenega premoženja in na možne konflikte interesov, ki nastopijo, kadar svetovalne družbe in njihovi svetovalci, ki so sodelovali pri oceni slabih terjatev bank v drugem koraku nastopajo kot možni kupci, sami ali pa kapitalsko povezani z drugimi družbami.
Pismo ste posredovali Ministrstvu za finance, ki nam je 15. januarja 2014 tudi odgovorilo z vsebino, ki nas je zadovoljila. Zapisali so namreč, da je »že sedaj v okviru priprave novele ZUKSB načrtovano tudi upoštevanje vsebine vaših predlogov«.
S pripravo novele tega zakona se mudi, kajti storjenih napak ne bo mogoče popravljati za nazaj, pa kljub vsemu nismo uspeli zaslediti niti osnutka ali predloga zakona, prav tako pa sprejem novele ni načrtovan v terminskih načrtih dela Državnega zbora za meseca marec in april.
Zapisi v medijih potrjujejo umestnost naših pomislekov, hkrati pa izostrujejo še nekatere dodatne razsežnosti delovanja DUTB in njene uprave. Vse bolj se krepi vtis, da je DUTB zgolj prazna lupina, ki nudi formalno pravni okvir za različne operacije s prenesenimi terjatvami, v resnici pa jo obvladujejo različne in med seboj netransparentno povezane svetovalne družbe in najeti svetovalci, ki so v konfliktu interesov glede na cilje DUTB.
Ustanovitev DUTB je bila ena od možnosti, mogoče niti ne najbolj optimalna, za razbremenitev bank s slabimi terjatvami in za njihovo dokapitalizacijo, kar je močno dodatno zadolžilo proračun Republike Slovenije. Vendar je sedaj »slaba banka« (DUTB) realnost in potrebno jo je čimprej usposobiti, da bo avtonomno in kompetentno upravljala s terjatvami oz. premoženjem, ki je bilo preneseno nanjo. Temu danes ni tako. Vodstvu DUTB ni uspelo, oziroma bolje rečeno, si niti ni prizadevalo, da bi vzpostavilo ustrezno kadrovsko strukturo, ki bi upravljala s premoženjem. Tako danes najeti zunanji svetovalci upravljajo z DUTB, namesto da bi bilo ravno obratno.
Menimo, da sedanja uprava DUTB ni opravila najpomembnejše naloge, to je vzpostavitev delovanja DUTB, zato je tudi čas, da se poslovi, še preden bo narejena nepopravljiva škoda.
Ne glede na usodo sedanjega vodstva DUTB, vas še enkrat pozivamo, da storite vse za čimprejšnjo novelacijo Zakona o ukrepih Republike Slovenije za krepitev stabilnosti bank (ZUKSB), ki mora po našem mnenju prepovedati prodajo premoženja, ki ga DUTB pridobi na podlagi ZUKSB:
- podjetjem, ki so opravljala stresne teste,
- podjetjem, ki so z njimi kapitalsko povezana,
- podjetjem, katerim svetujejo podjetja, ki so opravljala stresne teste ali posamezniki ki so kot zaposleni v teh podjetjih ali kot podizvajalci sodelovali pri izvajanju stresnih testov.
Novela zakona mora vsebovati tudi določbo, da je obvezni del pogodbe o prodaji klavzula, s katero kupec premoženja DUTB zagotavlja, da ne spada med pravne ali fizične osebe, ki ne smejo kupovati premoženja DUTB. Kršitev te klavzule pa pomeni ničnost kupoprodajne pogodbe.
Lep pozdrav,
dr. Pavel Gantar, predsednik stranke