Politična policija ali politična zloraba nadzora
Natisni objavo
| DajNaprej
(kratek zapis o blodnjah poslanca Zvonka Černača)
Državnozborska komisija, ki nadzira delo obveščevalnih in varnostnih služb in jo vodi poslanec SDS Zvonko Černač, je za obravnavo na seji državnega zbora, ki je bila zaradi tajnosti dokumenta zaprta za javnost, pripravila poročilo o svojem delu. Osnovna naloga te komisije je zagotavljati parlamentarni nadzor na delom vojaške in civilne obveščevalne službe ter nad delom kriminalistične policije, ko ta uporablja posebne metode in sredstva. Parlamentarni nadzor nad delom teh varnostnih in obveščevalnih organov je nujen, a ne zadosten nadzor, katerega glavni namen je zagotoviti, da bi za delovanje države nujne službe, delovale v okviru zakona in da bi bile poleg tega še legitimne. Zato parlamentarni nadzor mora biti. Ta komisija je še posebej pomembna zaradi tega, ker ima po definiciji v njej opozicija večino. Opozicija tudi tako lahko nadzoruje delo oblasti. Torej – gre za pomembno institucijo države, ki poleg strokovnosti vsej članov terja tudi visoko stopnjo njihove odgovornosti. Ker če ne moreš zaupati nadzorovalcem-poslancem, ki nadzorujejo nadzorovalce-profesionalce, komu potem lahko še zaupaš? Po zadnjem poročilu Černačeve komisije pa se mi vse bolj dozdeva, da gre še za eno slovensko-parlamentarno-folklorno združenje, ki raje služi ozkim političnim interesom, in ki za poceni politične točke žrtvuje nacionalne interese in škoduje demokraciji v Sloveniji.
Černačeva komisija je med drugim ugotovila, da je Slovenska varnostno obveščevalna agencija – SOVA v času, ko jo je vodil Iztok Podbregar, delovala kot politična policija. Obtožba, za katero so v komisiji upali, da jo bo potrdil Državni zbor, še na daleč ni nedolžna, vsekakor pa ni naivna in nenačrtovana. Trditi, da v Sloveniji deluje politična policija (manjka zgolj korak, ki enači delo te civilne obveščevalne agencije, ki spada pod okrilje vlade, z zloglasno UDBO), pomeni, da v tej državi ni demokracije, da ni demokratične oblasti in da živimo v takšni politični realnosti, ki v ničemer ne odstopa od beloruskih, severnokorejskih, myanmarskih ali drugih podobnih »demokratičnih« sistemov. To, da imajo v neki državi politično policijo, ne pomeni čisto nič drugega, kot da v državi ne delujejo normalni vzvodi oblasti, da nadzorni mehanizmi ne delujejo, predvsem pa, da določena elita zlorablja vzvode oblasti za svojo politično, ekonomsko in ideološko prevlado. Zvonko Černač, poslanec SDS, na tiskovni konferenci prostodušno izjavlja, da vse to drži tudi za obdobje osamosvojene Slovenije in da je politično policijo v času svojega direktorovanja vodil dr. Iztok Podbregar, bivši general Slovenske vojske in svetovalec za nacionalno varnost pri predsedniku republike dr. Janezu Drnovšku, ki si danes svoj kruh služi kot univerzitetni profesor. Pa poglejmo, kaj sta Podbregar in SOVA naredila, da sta zaslužila tako oceno poslanca Černača.
SOVA je vladna služba, njen direktor je odgovoren predsedniku vlade. Podbregar je bil direktor te agencije v času, ko so bili predsedniki vlade dr. Janez Drnovšek, mag. Anton Rop ter Janez Janša. Janez Janša je Podbregarja kot direktorja SOVE zamenjal po dveh letih svojega vladanja. Torej na sredini mandata. Izhajajoč iz Černačeve ocene lahko sklepamo, da je »Podbregarjeva« SOVA kot politična policija služila vsaj trem »gospodarjem« in vsaj dvema političnima opredelitvama. Torej tudi Janezu Janši in njegovi vladi. Ampak Černač vidi politično zlorabo slovenske obveščevalne službe samo v enem dejanju: v nadzoru mednarodnih telekomunikacij, kjer so domnevno ujeli pogovor med takratnim hrvaškim predsednikom vlade Ivom Sanadarjem in Janšo; baje bi se naj dogovarjala o ribiškem posredovanju hrvaških barkač v slovenski piranski zaliv. O kredibilnosti in integriteti bivšega hrvaškega premiera ne tem mestu ne bomo zgubljali besed – pretekli dogodki govorijo dovolj zgovorno sami zase. Za sedanjega prvaka opozicije Janšo, strankarskega šefa poslanca Zvonka Černača, pa bi takšen pogovor pomenil, da je prodajal nacionalne interese za partijsko dobrobit. In če to sliši SOVA, in o tem njen direktor poroča predsedniku vlade, potem pa taisti predsednik vlade to off the record pove novinarju, ki vse skupaj naredi za javni razglas, zna biti za Janšo to hudo nerodno. Zato toži Ropa, ubiti pa je treba tudi kurirja. V tem primeru Podbregarja. Če s tem ubiješ še obveščevalno službo, nič hudega. Če ob tem Republiko Slovenijo razglasiš za diktaturo s politično policijo, tudi prav. Samo da »veliki vodja« ni nič kriv. Ker ne sme biti kriv. Le kdo pa bo po tem, ko ta vlada neslavno propade, prevzel oblast, če njega ne bo več na političnem parketu?
Poglejmo podrobno benignost in podlost izjav, da nas še vedno nadzoruje politična policija. Če bi to res veljalo, potem bi že Janševa vlada v najtemačnejše kleti zaporov strpala vse, ki so bili udeleženi v tej nečedni raboti. V času vladanja so imeli vse vzvode oblasti: policijo pod Matejevim protektoratom, neodvisno tožilstvo pod vodstvom Barbare Brezigar, na koncu svoje vladavine še svojega šefa obveščevalne službe, vidnega člana SDS, Matjaža Šinkovca. Slednji bi lahko kaj hitro ugotovil, s kakšnimi grdobijami se je pečal Podbregar in kakšne politične svinjarije je počenjal. Pa tega ni ugotovil; ne on ne njegova zvesta sodelavka, ki jo je vozil iz ene v drugo službo. Tega ni ugotovil niti Janšev svetovalec za varnostna vprašanja Aleksander Lavrih, pa čeprav se je baje rad sprehajal po tej obveščevalni službi. Tega ni ugotovila niti slavna Šturmova nadzorna komisija – njene ugotovitve so odkrile res hude zlorabe – nakup letalske karte za indijskega zdravilca, ki bi naj pomagal takrat bolnemu predsedniku republike ter nakup ure za sodelavca, ki je odšel v pokoj. OK, to so napake, ampak ne na nivoju obtožbe o politični zlorabi službe. Iskreno verjamem, da so se vsi omenjeni potrudili poiskati vse grdobije prejšnje oblasti. In glej ga zlomka – največjo je po letu dni, ko so bili poraženi na volitvah, jih je odkril kar poslanec državnega zbora. Ne policija, ne SOVA sama, nit neodvisno tožilstvo ne. Zvonko Černač se je izkazal za učinkovitejšega od vseh skupaj in bo sedaj poskušal rešiti tisto malo demokracije, kolikor jo je v deželi kranjski še ostalo.
In zakaj mislim, da poslanec ni naiven in da njegove ugotovitve niso naključne? Prvič, politično gledano v SDS ničesar, ampak res ničesar, ne naredijo, česar skrbno ne premislijo in ne načrtujejo. Vsaka aktivnost te stranke ima le en cilj: ponovno priti na oblast. In da bi jim to uspelo, morajo najprej dokazati, da sedanji oblastniki niso vredni tega položaja. Da ne zmorejo uspešno upravljati gospodarske in siceršnje krize, da v njej sedijo lažnivci ali pa vsaj nesposobneži. In ker je leto 2012 super volilno leto, ko bomo državljani in državljanke volili nov parlament in odločali o predsedniku republike, je treba napasti tudi njega – z enim samim odlikovanjem je kršil kar 34. členov ustave. Sporočilo SDS je jasno: vlada je nesposobna, predsednik republike je nespodoben in restavrira star udbovski sistem, bivša LDS je za utrjevanje svoje oblasti zlorabljala tajno službo in jo uporabljala kot politično policijo v boju z opozicijo. In dediči teh rabot so se porazdelili v vse stranke na politični levici. Zato je treba ta hlev počistiti in akterje umakniti s političnega obličja. Če ne gre drugače, je treba zoper vse vložiti milijonske tožbe. Jih politi z gnojnico. Veliko gnojnice. Ker ljudje ne sprašujejo, kdo te je polil z gnojnico. Ljudje samo s prstom kažejo, kdo smrdi.
Če ne moremo več zaupati tistim, ki bi morali nadzorovati nadzorovalce, bo morala vlada kaj kmalu uresničiti svojo zavezo iz koalicijskega sporazuma: v tej državi rabimo neodvisno agencijo, ki bo nadzorovala delo policije in kot kaže tudi vseh obveščevalnih služb. Ponovno in znova se kaže, da je pravi odgovor zgolj v samoomejevanju oblasti. In neodvisne agencije v tej državi delujejo dobro – samo poglejte si, kdo vse »se boji« načelnih mnenj Kosove komisije, odločb informacijske pooblaščenke Pirc-Musarjeve, ali prvega varuha konkurence Janija Sorška. Političnim komisijam pa bo, na mojo veliko žalost, ostalo mesto za burkaška in z zdravo kmečko pametjo skregana nastopaštva.
P.S.: Jeseni bodo lokalne volitve. Na njih bo zelo verjetno nastopil tudi sedanji podžupan Postojne, Zvonko Černač. In ker se je v političnih kuloarjih razširila vest, da misli za župana v Postojni kandidirati tudi Iztok Podbregar, je bilo potrebno z zlivanjem gnojnice začeti dovolj zgodaj. V jeseni mora v krajini ostati le smrad, kmeta, ki je gnojnico polival, takrat ne sme biti v bližini. Rešitelji morajo izgledati lepo, mar ne?
19 x komentirano
-
1. Peter Antič pravi :
4. februar 2010 ob 12:52Lepo napisano, na nivoju. G. Lobnikar, pričakujemo več takih prispevkov
. -
2. s.d. pravi :
4. februar 2010 ob 17:11se pridružujem mnenju predhodnika… prispevek g. Lobnikarja se mi zdi vreden objave v večjih slovenskih časnikih…
-
3. Jaka pravi :
5. februar 2010 ob 11:18Branko, kaj se dogaja na MJU? Kaj počne naša Irma?!? Je bilo kaj strateškega razmisleka pred napovedjo teh potez?
http://www.dnevnik.si/novice/aktualne_zgodbe/1042335403 -
4. BeneSi pravi :
5. februar 2010 ob 11:20Dober in korekten zapis.
Sem si ogledal tudi “delo” g. Černača kot predsednika komisije, ko je “zasliševal” policista (neki nadzor, snemanje … ) => kot v kakšnem filmu, kjer se gestapovce prikazuje kot zelo zoprne tipose
—————-
če pa vodilnega politika, vodjo stranke, na poroki varuje kar nekaj ljudi je pa to … prijateljsko prostovoljno gasilsko društvo, ki skrbi, da vaščani nebi bili nervirani
-
5. Brane pravi :
5. februar 2010 ob 16:35Hvala za prijazen odziv; ja, tudi jaz sem videl ta posnetek … kasneje se je gospod poslanec baje opravičil, ampak…. takle mamo
@ Jaka; ne vem, ker me že kar nekaj časa ni na MJU ….
-
6. peter j. česnik pravi :
6. februar 2010 ob 10:00Na mestu…
Glede Černača je pač tako… Janša je izločil/odslovil “ponija” Pukšiča.
Ergela je tako dobila novega “žrebca” v Černaču. In mladi žrebci pač veliko rezgetajo…pa tudi njega bomo preživeli… -
7. jožek pravi :
12. februar 2010 ob 19:24SOVA je res vladna služba! Vendar je pod vodstvom generala Podbregarja ves čas delovala za dr. Drnovška in predvsem za Toneta Ropa, tudi potem, ko je za Tonetom Ropom postal predsednik vlade Janez Janša.
Kar nekaj zadev je javno znanih, Podbregarjevo prisluškovanje telefonom svojega šefa Janše in hrvaškega predsednnika vlade Senaderja.
Tone Rop se je potem javno bahal, da je prekršil človekove pravice in z lažjo obtoževal aktualnega predsednika vlade Janeza Janše. Udbovci v SOVI, ki so delovali pod nadzorom poslanca Kumerja pa so organizirali afero STROJAN, in še kaj.
Tako je razumljivo, da je predsednik vlade JJ poslal v svojo službo SOVO nadzornike, ki naj bi odkrili nepravilnosti.
Kar spomnimo se, kako so bili nadzorniki udbovcev ogorčeni nad nadzorom , skupaj z celotnim krdelom ponorelih novinarjev.
Šlo je resnično za politične akcije udbovskih sodelavcev SOVE, od katerih je bila najbolj umazana organizirana izraba na smrt bolanega predsednika države dr. Drnovška, ki ni bil več zmožen oceniti manipulacije, ko so mu poskrbeli bivalnike za Strojanove v Ambrusu. V tem času so Strojanovi živeli v ogrevanih in urejenih prostorih, s belimi rjuhami na posteljah.
Postavitev bivalnikov na vodovodnem zajetju je seveda huda kršitev pravne države. K sreči so vaščani Ambrusa dr. Drnovšku dali učinkovito lekcijo o pravni državi.
General Podregar je bil torej upravičeno razrešen in čaka, da se bo na sodišču zagovarjal kot kriminalec, tudi glede financ. Prav tako čakamo na sodišče, ko bo stopil pred sodišče kršitelj človekovih pravic magister diplomatske gluposti, Tone Rop.
-
8. Zvone G pravi :
12. februar 2010 ob 21:11Joužek Joužek ne ga lomit ! Veliki vodja je SOVO uničil, razkrinkal in zblamiral, ker se je bal, kaj sova o njem ima in ve. Zato so po njej tudi rovarili njegovi politkomisarji in jo diskreditirali do konca, kar je iz stališča nacionalne varnosti nepopravljiva škoda in veleizdaja, katerih pa smo od osebka že itak vajeni. SOVA je bila edina organizacija, kamor poslanci in stranke niso imeli vstopa in edina stvar, katere so se bali in so se zaradi SOVE včasih še zadržali kake večje svinjarije, sedaj pa je SOVA diskreditirana in uničena po zaslugi velikega vodje !!!
-
9. jožek pravi :
12. februar 2010 ob 22:18ZvoneG!
SOVA ni demokratična ali nadstrankarska organizacija, temveč je pomožna služba v lasti premierja in bi morala delati izkjučno v korist trenutne vlade, ki vodi državo!
Zato mora vsak predsednik vlade v SOVO imenovati ljudi, ki bodo skrbeli v korist države in vlade! Take , ki delajo v SOVI proti trenutni vladi, pa so pokvarjeni lopovi in politikanti! In jih je treba takoj odstraniti. Prav gotovo je bil JJ preveč obziren in ni takoj zamenjal ideolško kontaminiravih sodelavcev bivše zločinske organizacije.
-
10. Hermes pravi :
13. februar 2010 ob 11:28To je bistvo vseh prizadevanj Slovenske politike: narediti iz politike ceh za ožje poučene, urediti jim priviligiran dostop do storitev države, raja pa naj se ubada s proizvodnjo, trgom in financami! To so želje Pahorja in Janše, ko sta zaupno dogovorila delitev politike v Sloveniji. Enkrat si pač ti na oblasti, drugič jaz z svojo nomenklaturo. Zato sta si za čas v opoziciji, uredila neomejen in prost dostop do privilegijev. Račune jima lahko prekrižajo samo volivci in civilna družba in deviške stranke z ustanovitvijo predsedniškega inštrumenta: vse nadzorne funkcije države se prenesejo na direktno voljenega predsednika države, ki prepreči uzurpacijo politike in javnih storitev, da ne govorimo o nepotizmu, klientelizmu, korupciji in drugih zlorabah.
-
11. Brane pravi :
14. februar 2010 ob 16:29@Jože: saj sem poskusil, z vsem svojim znanjem o delu varnostnih organov in z vso svojo politično imaginacijo, pa mi ni uspelo razumeti vas. Takšni argumenti, ki ste jih navedli, niso dostojni niti gostilniške razprave (vsaj tistih, kjer jaz pijem pivo), kaj šele resnega pogovora na temo demokratičnega delovanja oblasti. In če nek politik po telefonu “prodaja” svojo državo, če isti politik “nič ne ve, kaj dela njegov sodelavec dr. Z”, potem je res vsega kriv dr. Podbregar. In udba. In komunisti. In kaj jaz vem kakšne temačne sprege že. Pa saj tudi vi tega, čisto zares, ne verjamete, a ne?
Pa še to: SOVA je SLOVENSKA obveščevalna služba, jo ta država nujno rabi, poleg tega pa so sedelavci bivše SDV in kasnejšega VIS-a zelo pomembno pomagali pri osamosvojitvi Slovenije. Zato je enačenje zaposlenih v SOVA z zločiko organizacijo nesranost, ali pa znak velike nevednosti. O sopadu slovenske SDV in federativne SDV že v 70ih je veliko znanega, samo voljo za resnico je treba imeti.
-
12. IvanZ pravi :
14. februar 2010 ob 21:38Dnevnik, 09. 02. Jože Poglajen
Težave pa niso zgolj pri vodenju komisije za nadzor tajnih služb), ampak tudi prekoračenju pooblastil, ki jih ima komisija po zakonu. Nesoglasja so se pojavila, ko je Černač na seji, ki jo je odprl za javnost, lani novembra ob obravnavi poročila o lažni prijavi podtaknjene bombe v državnem zboru (8. novembra lani) od vodstva državnega zbora zahteval kopico varnostnih in osebnih podatkov. Med drugim je hotel izvedeti, koliko ljudi je zaposlenih v varnostni službi državnega zbora, dobiti poimenski seznam ljudi, ki so se zaposlili lani in imajo kar koli opraviti z dokumenti državnega zbora, ter še posebej imena ljudi, ki hranijo dokumente različnih stopenj tajnosti. Zatem še, kolikokrat je informacijska pooblaščenka vstopala v varovane prostore državnega zbora, s katerimi dokumenti se je seznanila ter katere je odnesla s seboj, kdo vzdržuje alarmne naprave, pod kakšnimi pogoji varnostniki vstopajo v pisarne poslancev, koliko časa hranijo posnetke vstopanja v varovane prostore in tako naprej.Nekaj o nadzoru.
Najprej o mnenjsko pozitivno naravnani družbeni pobudi, ki kljub prizadevanju nekaterih intelektualcev in maloštevilnih novinarjev razpada na mešanico populizma, negativizma in primitivizma. Tudi stranke so civilna družba, njihovo delovanje pa vsebuje vse manj legitimnih civilno-družbenih pobud in vse več boja za zagotavljanje oblasti njihovim elitam. (elite pejorativno)Vzrok temu je, da se je naša družbena pobuda izvotlila. Nosilci teh idej so pred osamosvojitvijo bili na čelu uspešnega civilnega gibanja, ki je pripeljalo do političnih sprememb. Potem pa so prišli na oblast, pozabili za kaj so se zavzemali in z vso močjo poskušajo zaustaviti civilno družbo na ravni, ki so jo dosegli. Z na videz demokratičnimi postopki se parlamentarno delovanje izkorišča za delovanje proti političnim nasprotnikom. Tudi najbolj dobronamerni bodo težko razumeli, da so podatki, ki jih je zahtevala komisija za nadzor tajnih služb res potrebni za nadzor le teh.
Ta težnja se kaže tudi v nadzoru, ki se ga želi prikazati kot civilnega. Zakonodajna oblast (DZ) se manj ukvarja s politično oceno realizacije usmeritev, ki jih daje , temveč preko ustanavljanja nekaterih komisij posega v strokovne odločitve, za kar ni pristojna še manj pa kompetentna. S kakšnimi strokovnimi referencami o obveščevalnem in protiobveščevalnem delu razpolaga g.Šturm, ki je vodil pregled SOVE? Ne, on je pod pretvezo političnega nadzora pogledal, kaj SOVA ve. Morda je zaradi tega, ker se je namesto s političnim nadzorom ukvarja s stvarmi, ki bi jih morali pregledati strokovnjaki. neuporabnost nekaterih podatkov. Meja med političnim in strokovnim je že na tej najvišji ravni zabrisana. Velikokrat pa je tak nadzor namenjen pridobivanju podatkov potrebnih za partijske boje.
Takšen trend se potem preliva navzdol. Zato uradniški del ministrstev, ki bi moral politične odločitve in usmeritve DZ pretvarjati v izvedljive strateške dokumente in uredbe, potrebne za realizacijo vladne politike, rajši posega v strokovne odločitve, formalno pa odgovornost prepusti stroki. Pri tem se to prikazuje kot civilni nadzor. Iz številnih afer v državni upravi je razvidno, da tako imenovani strokovni nadzor (inšpekcije) ne deluje. To pa zato, ker je podrejen ministrom. Potrebna bi bila neodvisna vladna inšpekcijska agencija, ali urad.
-
13. črt pravi :
18. februar 2010 ob 5:45Jožek 9., nekaj si mi dall misliti. Pa res, kako da JJ ni takoj zamenjal ideolško kontaminiravih sodelavcev bivše zločinske organizacije, ki jo je potrebno tudi pravilno imenovati – naslednike bele in plave garde, pa črne roke in še katere, da ne naštevam znanih dejstev iz naše črne preteklosti
-
14. Janez pravi :
19. februar 2010 ob 10:16Strinjam se s te, kar si napisal, vendar manjka malce samokritičnosti. Res je,da JJ skuša stanje v državi prkkazati kot alarmentne, podobne popolnemu kaosu, vendar mu nespretnost koalicije pri tem neizmerno pomaga. S kadrovanjem in nekadrovanjem, z mlačnostjo, oblasno tudi nemočjo. Branko, ker se na to področje kar dobro spoznam, znam oceniti, kje je problem in ne bom nasedel tem poskusom ustvarjanja izrenih razmer, samo ne pozabi, velika večina ljudi si je tako mnenje že ustvarila, pa nam je prav ali ne. Boje se biita vseh bitk, bitka v kateri bo poraženec za lep čas potonil v politično senco. Včasim imam občutek, da je večji fajt v koaliciji kot med koalicijo in opozicijo. Bitka za volili plen je pač huda in v tej bitki so nekateri šli predaleč, nekateri pa so naivno mislili, da se da to ustaviti. Ne ne bo se ustavilo, tisto, kar niso pobrali SLO tajkuni, bodo pobrali drugi, raja oa bo ostala brez v obeh primerih in kje je sedaj pravičnost, skrb za malega človeka. Kaj mi pomaga (razen privoščljivosti) da je nekdo Šrotu prekrižal pot? Bom zato plačal še več? Verjetno DA. In kaj ima to zveze s SOVO. Ja ima veliko, smo brez civilne oibveščevalne službe, ki bi skrbela za nacionalne interese te države in nenazanje nas vseh. Je res vse plod “domače” prozvodnje, ni morda kdo od zunaj pomagal, ker ve, kako se bo igra zapletla in razpletla (med seboj se bomo poklali na ideološki osnovi), dobiček bodo pobrali tujci. Ja SOVA je Ropa pravočasno opozorila, kaj se mu dogaja za hrbtom, pa kljub temu ni uspel obrniti stvari v dobro SLO. JJ in njegovinajožjo sodelavci (Vinko..) dobro vedo, da mine kar nekaj let, da si služba opomore in da prične dajati sok in to s pridom izkoriščaj, vedo, da bo Pahor vlekel napačne poteze, ker ne bo imel pravih in pravočasnih informacij.
-
15. von R... pravi :
19. februar 2010 ob 10:27Brane,glede na vehementen in avtoritativen zagovor SDV in SOVE ni težko ugotoviti v katero gostilno hodiš na pivo. Z manipulacijami,lažmi in računi o butastih slovenčkih bo težko dokazati,da ta organizacija ni bila zločinska.Lažje nasprotno.Odkar je Kučanu ušla iz vajeti pa je takoin drugače bolj otroški vrtec.
-
16. Janez pravi :
19. februar 2010 ob 14:56Spošovani von R… Za vas je pomembno, samo, da nekdo reče, da gre za UDBO. Pa sploh veste kako je ta sistem deloval. Mi lahko najdete obveščevalno službo, ki je delovala v času UDBE in se ni ukvarjala tudi s t.i. notranjimi sovražniki. ZDA, zgled demokracije, je prirejal pravi lov na čarovnice – komuniste, seveda je to počela “prava služba” FBI. Pa veste, kako je bila organizirana italijanska, morda nemška obveščevalna služba. Nemci ikmajo še danes urad za zaščito ustave, pred kom? Stvar je samo v igricar organizacije, generalno pa so vse slkužbe v tistem obdobju delovale zelo podobno, druga drugo “preganjale” ne malokrat pa so delovale složno. In kako delujejo danes obveščevalne službe? Je totalen nadzor, kot ga želijo ZDA in bi ga rade razširile na ves svet, kaj drugačen od UDBE, razlika je samo v tem, koga razglasiš za sovražnika, če ga pa ni, ga ustvariš. UDBA je imela in pogosto tudi ustvarjala sovražnike socialističnega samoupravljanja, kaj počnejo ZDA? Malo več resnosti prosi in zgodovinskega spomina in kar je zame osebno najpomembneje, NE DOVOLIMO VEČ, DA NAM LAŽEJO, DA NAS ŠČUVAJO, DA SLEPO SLEDIMO “VELIKIM VODJEM”. Bodimo kritični, sprašujmo, ne dopustimo, da nam jemljejo pravice, ker niso sposobni zagotoviti varnosti. SOVA je delovala dobro, dokler je tehnik vojaške obveščevalne službe, ob pomoči “strokovnjakov”, ni povsem demontiral. To nas mora skrbeti, da lahko vsak, ki ima pet minut časa vstopi na sedež nacionalne obveščevalne agencije in šari po dokumentih, tudi ravnanje Ropa, ki je kot prejemnik tajnih informacij, zakuhal vso godljo je strokovno nedopustno. In kako lahkotno gospod operira z izrazom “zločinska organizacija”. Ja ljudje s takim znanjen so res strah za demokracijo. Sodijo brez dejstev, dokazov, sodijo po tem, kar jim “veliko vodja” pove, jih usmeri ..
-
17. von R... pravi :
20. februar 2010 ob 11:51Spoštovani Janez,vem kako je ta sistem deloval.Enako kot STASI.To pove dovolj.Sicer pa se v mnogočem strinjam.Predlagam,da mojega znanja ne povezuješ s tvojimi pojmi o demokraciji,niti določaš kdo je moj veliki vodja,ki me usmerja.
-
18. Igor Đukanović pravi :
23. februar 2010 ob 18:29Nisem bral. Alergičen sem že na omembo agencije SOVA in večkrat ponovljene trditve (v brezplačnikih), da za naš denar zaposluje kar 300 agentov.
Tako me zanima, kdaj so zamrle ideje o demilitarizaciji Slovenije. Nisem nezadovoljen s potezami obrambne ministrice, a menim, da bi bile lahko bolj odločne. Še posebej v tem času, ko Slovenija sploh več ni (in zlepa spet ne bo) vojaško ogrožena. Bistveno bolj je ogrožena gospodarsko kot varnostno.
-
19. sofija pravi :
17. marec 2010 ob 16:44Vse skupaj je podobno akcijam iz filmov o James Bondu. škoda je le, da ljudje ne dojamejo, da o zmanipulirani. Žallostno pa je tudi to, da več ne znajo, “trezno” razmišljti. Povsm se strinjam z komentarjem pod št. 18.
V dooločenem obdobju se je govorilo, da sta si vodstvo nekdanje Jugoslavije in JNA vedno omislila zunanje sovražnike in kdo jih vidi danes, da še vedno potrebujemo vojsko?
O avtorju
Zadnje objave
- 04.02.2010
Politična policija ali politična zloraba nadzora
(19) - 01.09.2009
Zakaj ne rabimo pokrajin
(186) - 28.08.2009
Reforma plačnega sistema v javnem sektorju ...
(78) - 06.10.2008
Kompas
(36) - 01.07.2008
Zakaj so imeli moji prijatelji (spet) prav
(51)
Zadnji komentarji
- sofija komentira Politična policija ali politična zloraba nadzora
Vse skupaj je podobno akcijam iz filmov o James Bondu. škoda je le, da ljudje ne dojamejo,... - Franc komentira Zakaj ne rabimo pokrajin
Ja dragi moj Vojko Zupanc, še zmeraj nisi odgovoru če bi zamenjal delo z mano. Kot politič... - stane komentira Reforma plačnega sistema v javnem sektorju ...
Hermes, da se dopolnim. To, kar ti praviš, da je dodana vrednost, je v resnici samo delit... - Blaž komentira Reality show: operacija čiste roke
Zidar ni čist,je pa en Velik fakin in to vi prav dobro veste g.Branko Lobnikar iz Marije R... - janez komentira Kompas
Kompas - smer v katero bomo zapeljali Slovenijo v naslednjih letih, a res kdo misli, da j...
Drugi avtorji
- Majda Širca
- Pavel Gantar
- Cveta Zalokar Oražem
- József Györkös
- Branko Lobnikar
- Felicita Medved
- Peter Česnik
- Bernarda Jeklin
- Matjaž Sterže
- Gregor Golobič
- Bogdan Biščak
- Janez Kopač
- Zlatko Šabič
- Nina Stankovič
- Zdenka Kovač
- Andrej Rus
- Feri Lainšček
- Tadej Slapnik
- Igor Đukanović
- Alojz Potočnik
- Franci Kek
- Janja Vidmar
- Franco Juri
- Darko Nikolovski
- Alenka Goljevšček
- Vlado Kreslin
- Drago Mencin
- Barbara Verdnik
- Ivo Vajgl
- Boštjan Šeruga
- Vito Rožej
- Matej Lahovnik
- Mojca Gabrovšek
- dr. Milan Hosta
- Silvestra Klemenčič
- Marija-Dunja Piškur-Kosmač

