Ko Odmevi ustavijo pamet
Danes, 2. oktobra 2007, je bila na delovnem obisku v Sloveniji komisarka EU za informacijsko družbo Viviane Reding. Gospa Reding je zadolžena za informacijsko družbo in medije, torej za področji, ki sta z različnimi poudarki v ospredju slovenske politike in precejšnjega dela javnosti. Prvo področje (informacijska družba) zato, ker se z njim vlada praktično ne ukvarja in drugo (mediji) zaradi razpetosti med oddaljenostjo od svoje primarne vloge (nacionalna RTV) in ignoranco (film).
Tisto, kar me je kot gledalca današnjih Odmevov na RTVSLO v razpoloženjsko stanje iz naslova, je bilo poročilo o obisku komisarke. Povedali in pokazali so, da se je sestala z evropskim poslancem Lojzetom Peterletom in mu čestitala k uspešnemu delu pri oblikovanju evropske regulative (pišem po spominu). Zanimivo je, da so mediji pred dnevi poročali, da je gospod Peterle najredkeje prisoten in najmanj aktiven slovenski evroposlanec, zato bi lahko rekli, da je pri komisarki šlo za vljudnostno gesto in predvolilno podporo. Gospod sicer predseduje odboru za informacijsko družbo pri zvezi ljudskih strank v EP, vendar o tem tehtnejših podatkov na spletu nisem našel. Zato bralke in bralce prosim, da o tem izbrskajo kaj več podatkov.
Komisarkina agenda za današnji dan vsebuje srečanja z mnogimi ministri in prav to je tisto, o čemer bi gledalci Odmevov želeli izvedeti več. Kako je spodbudila novo ministrico Mojco Kucler Dolinar, da bi v nasprotju s svojim predhodnikom prepoznala, da Slovenija stagnira na področju informacijske družbe? Ali jo je minister Simoniti prepričal, da je na medijskem področju vse v najlepšem redu in da bomo kmalu prispevali svoje filmske izdelke v evropski kulturni prostor? Kako so glede na še vedno ne dovolj konkurenčno okolje na področju elektronskih komunikacij potekali pogovori z ministrom za gospodarstvo?
O teh točkah smo k sreči lahko slišali in brali v drugih oddajah in medijih. A glede na osrednjo vlogo in prestiž, ki ga Odmevi še vedno imajo med informativnimi oddajami na nacionalni televiziji, je najmanj nenavadno, da se obisk evropske komisarke skrči na vsebinsko najmanj pomemben, vendar v času predsedniških volitev izstopajoč propagandni segment.