Zares
  • o stranki
  • program
  • lokalno
  • za medije
Zares > Blog > Zmaga

Bogdan Biščak

avtor

Zmaga

»Vem, da so vas vlačili po zobeh, a kdor gre prvi skozi steno je zmeraj krvav. Zmeraj! To ne ogroža le načina, na katerega teče biznis, ampak – v njihovih glavah – ogroža igro. Toda to, kar resnično ogroža je njihovo preživetje, njihove službe. In vsakokrat, ko se to zgodi, pa naj gre za vlado, način delovanja biznisa, ali karkoli že… ljudje, ki držijo vajeti, ki imajo svoj prst na sprožilcu, bodo stavili, da ste nori..«


John William Henry, glavni lastnik Boston Red Sockets v filmu Moneyball
(Opomba: Prevod po zvočnem zapisu je moj. Za smisel garantiram, za vsako besedo pa ne.)


Billy Beane je bil (če ni še zmeraj) generalni direktor baseball kluba Oakland Athletics. V tem klubu, pravem palčku v ameriški ligi, je prvi uvedel kombinacijo statistike in računalnika pri izboru igralcev. V sistem, ki so ga obvladovali scouti, ljudje, ki so odlično poznali igro in izbirali igralce po intuiciji, je prinesel revolucionarno spremembo. Vsi so bili skeptični, mnogi izrecno proti, češ – na igrišču ne zmaguje ststistika. Po začetnih neuspehih, je prišla vrsta zmag in nato poraz v finalu. Zagovorniki starega so triumfirali, na Billyija Beana se je vsul plaz kritik.

To je bil trenutek, ko ga je v Boston Red Sockets, enega od velikanov lige, povabil John William Henry in mu povedal, kar je zgoraj citirano. Bil je eden redkih, ki je zaslutil, kaj Beanov model pomeni za baseball. In res, dobrih 15 let kasneje, uporabljajo ta model vsi klubi v ligi, Beana pa je revija Sports Illustrated uvrstila med 10 največjih športnih direktorjev vseh časov v vseh športih.

Zakaj in kako je ta zgodba primerljiva z Zares? Beane je prinesel spremembo, ki jo je okolje sprejelo šele čez čas. Zares je prinesel spremembo, ki jo bo okolje morda sprejelo čez čas. Tako Beane, kot Zares sta skozi zid prišla krvava, ranjena in demoralizirana. Obstaja pa tudi pomebna razlika: Beanu je za preboj zadostoval en razsvetljen lastnik, ki sprevidi njegovo genialnost in ta se je našel. Zaresu en posameznik tega ne more zagotoviti, zato si bo to lahko priboril le s potrpežljivostjo in vztrajnim delom.

Največja nevarnost na tej poti pa je Zaresu popolno fokusiranje na vtop v parlament oz. na volilni rezultat. Volilni rezultat je v politiki zelo pomemben, ne sme pa biti edini pomemben. Tako kot smo v Manifestu za odgovorno ekonomijo opozorili, da je dobiček pomemben, da pa sistem postane družbeno škodljiv, če je dobiček edina preokupacija podjetij, tako velja tudi v politiki. Politika, v kateri je pomemben le volilni rezultat, postane družbeno škodljiva. In danes smo – več ali manj – v tem zosu povsod, ne le v Sloveniji.

Politika se, zmeraj bolj, orientira zgolj na volilni rezultat. Pahor, ki vsa leta vodenja vlade več govori v kamero, kot odloča, Erjavec, ki vseskozi stresa svoje štose, ali Janša, ki vsako potezo podreja zrušenju vlade in čimprejšnjim volitvam, so le nekateri odsevi tega stanja. Zakaj politiki tako ravnajo? Ker se – egoistično gledano – splača. Tako kot se – egoistično gledano – splača poganjati za dobičkom. Družbeno ceno – ljudstvu največkrat nevidno – teh patoloških obnašanj, namreč poravna država.

Zgolj na volilni rezultat orientirana politika seveda ni v korist le politikom. Če bi bila, bi ne bila tolerirana. Takšna politika koristi medijem, ki iz tega delajo novo zvrst resničnostnega showa, koristi industriji oblikovanja javnega mnenja (vključno z raziskovalci javnega mnenja), predvsem pa koristi, če se izrazim z besedami J W. Henrija, tistim, ki držijo vajeti v rokah. Kajti prav neskončna predanost bitki za volilne rezultate tem ljudem omogoča, da ohranjajo vajeti v rokah. Za dobre volilne izide je namreč potreben denar, prav odvisnost od denarja, potrebnega za volilne uspehe pa zagotavlja, da se ohranijo dobri odnosi med politiki in »bogatimi fanti«.

Tako kot je Billy Beane s svojim modelom ogrozil kariere in eksistence v baseballu, tako je Zares s svojimi »neracionalnimi« dejanji, ki so evidentno kršila pravila, ogrozil lepo utečeno igro politike in kapitala. Tako kot so Beanea proglašali za »norega«, so o nas pisali, da smo lopovi.
Po hudem volilnem porazu, je naša največja možna zabloda to, da spregledamo svoje zmage. Pa ne mislim toliko na tiste konkretne zmage kot je prekiitev kreditiranja tajkunov, ali uspešen socialni dialog s sindikati javnega sektorja, ali podvojitev sredstev za raziskave in razvoj ali zakon o odvzemu nezakonitega premoženja, ali… Ne, mislim na tiste trajne pridobitve, ki so kot plod naših prizadevanj postale del slovenske politike nasploh. Te ostanejo pa če smo ali nismo v parlamentu. V mislih imam npr. našo januarsko ugotovitev o blokadah v slovenskem političnem sistemu in današnje soglasje vseh strank, (z izjemo SDS), da je potrebna drugačna ureditev referenduma. Ali pa npr. našo bitko z AUKN in današnje soglasje vseh (razen Pahorja), da je to agencijo treba ukiniti. Ali pa dejstvo, da je v programih obeh novih parlamentarnih strank, cela vrsta Zaresovih inovacij iz Manifesta za odgovorno ekonomijo oz. dokumenta Za odpravo blokad.

Paradoksalno pa je ena od naših največjih zmag tudi naš največji poraz. Ko smo aprila lani predlagali umik treh predsednikov strank iz vlade, je bil naš namen, da z rekonstrukcijo vlade, brez Pahorja, omogočimo levosredinski politični opciji, da učinkoviteje vodi vlado in si spet pridobi zaupanje volilcev. Ko smo iz vlade izstopili, je bil to naš zadnji poskus, da Pahorja in SD pripravimo, da tak korak omogočita. Za razliko od Berlusconija in Papandreuja, je Pahor vztrajal na funkciji in državo spravil na predčasne volitve, a na koncu bomo vendarle dobili levosredinsko vlado, ki je ne bo vodil Pahor. Zmaga za državo in državljane (res da z nepotrebno izgubo časa), volilni poraz za nas.

Naj končam. Sprememba, ki jo je Zares prinesel, sprememba, ki je iritirala in ogrožala, je bila naša pripravljenost delati poteze, za katere smo vedeli, da nam ne morejo koristiti pa smo jih vseeno naredili. Igro smo, skratka, kvarili s tem, ko nam je bilo preživetje naših idej pomembnejše od političnega preživetja. Danes, ko beremo o strankah, ki kalkulirajo z vstopom v vlado, ker bi jim to lahko prineslo »Zaresovo usodo«, se lahko ponosno spomnimo, da l. 2008 nismo oklevali, čeprav smo vedeli, da bi nam koristilo biti v opoziciji. Enako je bilo z našim izstopom iz vlade ali našimi bitkami z lobiji. Če je kaj ogrožalo dobičkanosna razmerja tistih, ki »držijo vajeti«, je bila to prav naša »nerazumna« pripravljenost delati poteze v dobro države, pa čeprav nam škodujejo. Zato bi bilo danes pa res nerazumno, če bi to svojo dediščino demontirali z izključno fiksacijo na volilni rezultat. Na tej dediščini je treba vztrajati in če nam uspe, bo to še ena naša zmaga. V nasprotnem primeru bo projekt Zares pač zgolj eden od strankarskih projektov.

20 komentarjev 11.12.2011
Tweet

Komentiraj

Kliknite za preklic objave komentarja

ali

Facebook prijava

Vsi [20]
  • zaresovka kakopak pravi: 12. december, 2011 ob 14:25

    odlično napisano, hvala, bogdan.

    dodala bi samo to, da po mojem mnenju projekt Zares po svojih učinkih nikoli ne bo samo eden od strankarskih projektov – prav kot izjema med strankami, izjema v politiki (izjema po tem, kakor je lepo opisal Bogdan: doseganje splošnega dobrega s (samo)politiko samoomejevanja), bo še dolgo navdihovala oziroma imela moč nagovarjanja, pa ne volilcev v vojni za volilni rezultat, temveč posameznikov za zares drugačen svet…

    Zares zares ni “od tega sveta” (politike) … Volilni rezultat Zaresa me zato ni šokiral, sem pa žalostna, seveda, da je tako, ker je to (slabo) znamenje za vse nas, ne le zaresovce. Znamenje o tem, kje smo na tej zahtevni poti…Nobena pot ni ravna, nobena ni revna, vsaka je zahtevna… (T. Pavček) Prebijanje starega in soustvarjanje novega je ta najzahtevnejši del poti…

    ob smrti Jaše Zlobca sem po dolgem času ponovno odprla zbornik o Študentskem gibanju 68-71… tako Jašina kot še nekatera druga besedila so me skoraj “šokirala” -kako živa so še, kako nas nagovarjajo (tudi) danes! prepričana sem, da je zaresovska misel in akcija “izjemna” prav v tem – v tem prav “izjemno” živem stiku s sedanjostjo nagovarja prihodnost…

    že večkrat sem kdaj kje omenila, da Zares potrebuje svojo knjigo, dokumentacijski zbornik, kjer bo objavljena živa misel današnjega časa, kot jo je artikuliral Zares. Odlično spletno stran je potrebno tudi publicirati…

  • Nikolovski pravi: 12. december, 2011 ob 17:38

    odlično napisano. naj še dodam enga mojih najljubših citatov:

    “Let the future tell the truth, and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I have really worked, is mine.”
    -Nikola Tesla

  • Vojko Zupanc pravi: 13. december, 2011 ob 10:12

    Bogdan, besede, ki si jih napisal so mi blizu, a zgolj v tolažbo. Sicer gre pri politiki za oblast. Predvse tako (ne pa samo tako) je mogoče svet konkretno spreminjati na bolje.

  • Bogdan Biščak pravi: 13. december, 2011 ob 11:34

    Vojko, se strinjam le deloma. Pri politiki gre za oblast, a ne samo za oblast. In politika je omejena pri spreminjanju sveta na bolje. Ne samo zaradi grdih politikov, ampak tudi zato, ker ni sama na svetu. Kdo zna danes odgovoriti na vprašanje, ali bo svet bolj spremenila današnja politika ali npr. gibanje za 99%?

    Zame je, tako v politiki, kot v kateremkoli drugem udejstvovanju, pomembno kaj pustiš za sabo, ne pa kakšna priznanja so ti dali ali kakšne položaje ti je uspelo zasesti. Če bi ne bilo tako, bi tudi Beethoven (ki nikoli ni bil dvorni skladatelj) ali Gandhi (ki nikoli ni bil predsednik) pomenila manj od vsakega dvornega kapelnika ali današnjega indijskega predsednika vlade.

  • Igor Đukanović pravi: 13. december, 2011 ob 15:40

    Ha ha. Zelo simpatično, ne pa tudi preveč spodbudno.

    Tudi sam sem pred desetimi leti končal s krvavo glavo, ki sem jo razbil prebijajoč se skozi “marsovske” obroče. Končal sem na antipsihotikih… Danes, deset let pozneje, bi sebe težko opisal kot zelo uspešnega in cenjenega posameznika. :(

    Ne, pot bo veliko bolj trnova in manj optimistična, kot jo opisujete. In veliko preveč se hvalite in premalo opažate lastne napake. V Mariboru leta 2008 na povolilni seji pokrajinskega štaba niste dovolili, da bi člani in vabljeni zvedeli več kot pol stavka iz finančnega poročila. Nekaj na kar ste lahko ponosni?

    Nekajkrat ste mariborske Zaresovce grobo ustavili. Takrat ko so opozarjali na načela in takrat, ko sem/smo opozarjali na nezakonitosti v stranki. Nekaj na kaj ste lahko ponosni? Vi osebno? Zares?

    Ne, napak je preveč in ne opažam, da bi se jih dovolj trudili pospraviti. Ja, seveda, vsakdo ima “dolgo lajtngo”. A, ko enkrat ugotovi, kaj vse je naredil narobe, si ni smiselno nadevati lovorovega venca, pač pa si je treba najprej pošteno “oprati lase” s pepelom…

  • Bogdan Biščak pravi: 13. december, 2011 ob 16:10

    Igor, Slovenci smo svetovni prvaki v iskanju napak, sam sem skušal najti dobre strani in nauke. Tistih, ki so iskali in našli napake je bilo zmeraj dovolj, raje sem nekoliko podaljšal kratki spisek tistih, ki iščejo in najdejo dobre strani. Je pa uvidenje napak odvisno od pogleda, ne le od napak samih. Ker – ali napaka (in kvaliteta), ki je neodvisna od pogleda sploh obstaja?

    V Mariboru nismo (kdo pravzaprav?) nikoli nikogar ustavili. Iz centrale stranke smo tja zmeraj prišli, ker ste nas zaradi težav sami prosili za pomoč ali posredovanje. Odločitve ste sprejeli sami na organih mestnega odbora. Finančno poročilo je vsako leto objavljeno v Poročevalcu, sprejme ga svet stranke, dostopno je na spletnih straneh Računskega sodišča. Nezakonitosti ni bilo nikoli nobenih. Napake pa, najmanj toliko, kot jih pogled opazi.

  • Igor Đukanović pravi: 13. december, 2011 ob 17:50

    Eh, brezupno. Karkoli napišem, se vedno najde kdo, ki razume ravno kontra.

    Ne, nisem napisal, da je vaša pisarna nepospravljena. In ne trdim, da je finančno poročilo za stranko v celoti nezakonito.

    Upam, da vi ne trdite, da je v Poročevalcu objavljeno finančno poročilo, ki vam ga je (baje – po njegovih besedah) oddal Matjaž Madžarac – pristojen za finance v podravskem volilnem štabu na državnozborskih volitvah 2008! Med branjem prvega stavka njegovega poročila ste ga vi osebno ustavili in rekli: “Dovolj.” Takrat ste prišli v Maribor na povolilni sestanek štaba, da razčistimo nepravilnosti. Mariborski novozaresovci (tako jaz imenujem člane, ki pred tem niso bili v nobeni stranki) so vaš osebni angažma in še angažma nekaterih drugih kolegov “blizu centrali” razumeli kot poskus discipliniranja.

    Ne, nisem svetovni prvak v iskanju napak. A s takšnim pristopom ste izvrtali (ne samo vi osebno) veliko luknjo v dno ladje Zaresa. Ladja se je napolnila v vodo in potonila. Rešili ste se samo v nekaj čolnih – ladje ni več. Oziroma, če ne govorim v prispodobah, energije, vere in entuziazma pri veliko takratnih članih ni več. Nismo pripravljeni še enkrat poskusiti znova, ne da bi se kaj bistveno pospravilo za nazaj. Ja, verjamem, da vsi mi po vseh teh izkušnjah bistveno drugače dojemamo svet okoli nas in še posebej politiko. A prepričanje, da ni potrebno ničesar pospraviti, je zelo zelo napačno.

  • Bogdan Biščak pravi: 14. december, 2011 ob 9:44

    Igor, objavlja se poročilo celotne stranke, ne posameznih pokrajinskih odborov in seveda ne trdim, da je bilo objavljeno poročilo, ki mi ga je predal Matjaž Madžarac.

    V Maribor sem prišel, ker ste me povavili zaradi nesoglasij znotraj odbora. Če bi tam moral biti tiho, da ne bi kdo mojega mnenja razumel za discipliniranje, bi bilo bolje, da me niste povabili.

    Ne poznam nikogar, ki bi – še posebej sedaj – trdil, da ni treba ničesar pospraviti. Zapisal sem le, da bi ob tem ne smeli pozabiti naših zmag. Ker če jih bomo, bo šlo pospravljanje v napačno smer.

  • Boštjan G. pravi: 14. december, 2011 ob 15:41

    Čestitke za načelnost in delovanje v dobro večine!

    Mogoče bi bilo pa vseeno za razmisliti o malo manj trmastem vstrajanju na zastavljenih načelih, ker če se stranka ne vrne v parlament ne bo imela ne vpliva ne glasu. Očitno je bil Zares prevelik trn v peti premočnim nasprotnikom in si je polomil zobe. Brez zob je pa težko gristi, ne? Bomo dobili nove zobe? Jih bomo v prihodnje bolj čuvali? Upam da, ker želim Zaresu, da živi, dela in tudi grize, če je treba!

  • Igor Đukanović pravi: 14. december, 2011 ob 19:56

    Bogdan Biščak, seveda ne takrat ne sedaj ne želim, da bi vi bili tiho. In tudi sam menim, da sem zdaj “odvezan” tišine, ki ste jo takratni vodilni zahtevali za takratni “občutljivi čas snovanja koalicije pogodbe”.

    Ja, takrat so vas povabili, da bi poskusili razrešiti nesoglasja v odboru. Čeprav so takratna nesoglasja zame danes približno toliko pomembna kot krivice, ki so se mi zgodile v vrtcu, še vedno na zelo podoben način kot tedaj pojmujem poštenost.

    Mariborski odbor je takrat živel v finančnem pomanjkanju. Sploh ni razpolagal z nikaršnimi financami. Prostore in telefon se je plačevalo iz nadrejenih odborov. Ko je bilo treba plačati poštnine (obveščanje članstva), zamenjati črnilo v tiskalniku ali kupiti metlico za delanje palačink (ki smo jih prostovoljci v predvolilnem mesecu pekli na stojnici stranke) smo zalagali lasten denar. Mestni sekretar mi je govoril, naj shranim račune, ker bodo po volitvah in urejanju finančnih zadev poravnani. ;)

    No sočasno ste nekateri obračali veliko denarja. Edini stavek, ki ste ga blagovoli neposvečenim članom izvedeti iz finančnega poročila za podravski volilni štab, je bil, da so nam sponzorji dali 24 tisoč evrov, a smo za volilno kampanjo porabili 22 tisoč. Razlika bi takrat zadoščala za veliko družabnih dogodkov v Mariboru, ki so osnova za funkcioniranje stranke. In tudi za poplačilo drobnih računčkov in vseh potrebščin. A ne, nekdo si je dovolil preusmeriti ta denar drugam. OK. A brez poštene in odprte razlage nekaj deset zagretim prostovoljcem, ki smo veliko prostovoljnega dela vložili v kampanjo, je takšno početje navadna kraja. Ne s pravno-legalnega vidika, pač pa z elementarne človeške poštenosti.

    Temu ne morete reči, da smo mi vas utišali. Kvečjemu obratno. Vi ste utišali vam naklonjenega člana zadolženega za finance, da neposvečeni ne bi preveč izvedeli. Češ da varovanje osebnih podatkov sponzorjev zahteva zakonodaja. Prav. Tudi drži, da je tako. A jaz sem takrat vrtal, da bi dobili vsaj natančno odhodkovno sliko. Za kaj smo porabili denar? Ali je bil učinkovito porabljen?

    Največja zadrega takrat, ki je takrat spravila v bes praktično vse garače, je bila, da je eden od kandidatov (preferiran s strani predsednika stranke) dobil polovico vseh sredstev za svetleče reklame. Mi smo pošteno garali, da bi promovirali vse ostale kandidate, da ja ne bi bil izvoljen. In res ni bil. A ste ga promovirali po drugi poti…

    Ne, zdaj vsi vemo, da je zapravljanje denarja za plakate neproduktivna bedarija. A vseeno se je takrat izkazal zelo nepošten odnos. Ne, sploh me ne zanima kandidat za poslanca, ki je bil tako promoviran, (in ga tudi ne bom imenoval, če me kdo eksplicitno ne izzove). Sram za takratno početje pričakujem od vas osebno in vseh ostalih, za katere mi ni vseeno.

    Moja mama, članica majhne verske skupnosti, me namreč uči, da z jezo do “padlih duš” samo “hranimo” njihove slabosti in jim omogočamo, da “reflektirajo negativno energijo še drugim padlim dušam”. Ja, teološki jezik je zelo hecen. A pogosto imajo v bistvu prav. Res je nesmiselno obračunavati s tistimi, ki jim ne moremo ali ne znamo pomagati, da se duhovno dvignejo. A, če v komu še vedno vidim potencial, potem sem mu tudi dolžan odpreti oči za napake in domače naloge, ki jih mora popraviti in napisati, da bi se odlepil od dna.

    Podobnih podlih dejanj je bilo v Zaresu kar nekaj. Ne trdim, da jih tudi sicer v družbi ni, a v politiki (tudi v “novi politiki”) jih je bilo precej več, kot je povprečje v družbi sicer. Tisti, ki so prišli iz LDS-a, so mi zagotavljali, da je tako v politiki vedno. No, mi smo poskušali graditi malenkost boljšo politiko. In, strinjali se boste, le takšna malenkost boljša politika je tržna niša Zaresa.

    S tako podpovprečno zastavljenimi cilji, kot so sedaj, Zares lahko le nadaljuje potop. :(

  • stane pravi: 15. december, 2011 ob 20:02

    Podjetje brez dobička umre in mrtvo podjetje ne more narediti nič dobrega in nič slabega nikomur več.
    Velja za vsako podjetje.
    Gospodarsko družbo, državo in stranko.

  • otmar kovač pravi: 15. december, 2011 ob 23:04

    Torej je potrebno zastaviti višje cilje… :)

  • Igor Đukanović pravi: 18. december, 2011 ob 20:37

    @ zaresovka kakopak

    Najbrž si ne boste šteli v čast, da delite isto slovnično napako (priimke pišete z malimi črkami) z napol anonimnim “Tomažem Majerjem” s SDS-ove spletne strani. (V razvpitem postu, ki si je zaslužil kazensko ovadbo za sovražni govor, je priimek Virant v eni od treh omemb zapisan z malo…)

  • Igor Đukanović pravi: 18. december, 2011 ob 20:40

    Ja, Otmar. Zares bo naslednja štiri leta dobival veliko denarja iz državnega proračuna. Pošteno bi bilo, da za ta denar nekaj dobrega za državljane tudi naredi. Izvenparlamentarne stranke, ki ne delujejo kot gibanja, praviloma niso za Slovenijo naredile kaj dosti. Ergo si je res treba postaviti cilje veliko višje. :(

  • Igor Đukanović pravi: 19. december, 2011 ob 12:59

    Pardon, TRS bo dobival veliko denarja iz državnega proračuna. Sam sem nameraval voliti za Sem-si, bil sem pa pozoren še na rezultate Zaresa in TRS-a, ki se mi ni zdel dovolj izboljšana različica Zaresa, da bi jo kazalo podpreti.

  • Elizabeta M. pravi: 19. december, 2011 ob 21:00

    Bogdan, zelo dobro napisano!
    Vse podpišem. Ne smemo pozabiti, da so častna dejanja mnogokrat v škodo tistega, ki častno in pokončno deluje. Svoj značaj in sposobnost ne pokažemo tako da nikoli ne doživimo poraza, ampak tako, da ga znamo prenesti, da smo sposobni vstati in začeti znova in nadaljevati. S potrpljenjem, z vztrajnostjo z zaupanjem in voljo. Nič zato če nas večina ne razume, nič zato če smo neupravičeno prezrti. Večina ljudi potrebuje več časa za razumevanje, za uvid v pravo vrednost naše stranke. Jaz v Zares in njen program trdno verjamem in upam, da bomo soustvarjali skupaj še naprej..

  • Bivši Zaresovec pravi: 20. december, 2011 ob 1:30

    Ne strinjam se najbolj z napisanim, kot sem uspel razbrati glede vaše taktike, se mi zdi da je ZARES preveč hazardiral z nekimi utopičnimi revolucionarnimi poskusi, kot je Manifest in mislil, da bo s tem dosegel nek revolucionarni preobrat na političnem parketu. Ne strinjam da je bil Pahor glavni vzrok za blokado vlade in da bi njegova zamenjava rešila problem, delno je to res, saj ni uspel “ozemljiti” Zares in LDS, zaradi katerih je padala podpora vlade. Že tako so bili problemi s socialnimi partnerji, pa še med sabo ste jih imeli, Janša je vse to izkoristil in tako dalje….

    Ne razumem zakaj bi nekdo ne hotel v vlado ob izvolitvi v parlament, ker mu to škodi, čemu potem sploh obstaja takšna stranka, ki nima namena vladati? Zakaj takšne stranke ne dajo v svoj predvolilni program: “nič nebomo delali bomo samo konstruktivna opozicija in vlekli 3k€”, če je že v štartu takšna strankina namera. Čemu potem kandidirati za parlament, za tistih par poslancev s po 3k€ neto. Če je stranka samostojna in ne nek satelit večjih strank, potem je dolžna v vlado v kolikor lahko uresniči karkoli od svojega programa. Če odmislimo dohodek poslancev in nekaj možnosti za lobiranje, ne razumem da stranke, ki so v parlamentu ne želijo vladati, vsi bi bili neka “konstruktivna” opozicija in zdraven gledali kako se dela, takšne je najbolje razglasiti za opravilno nesposobne in jim svetovati, naj gredo v gospodarstvo, si odprejo svoj s.p. in na trgu prodajajo “toplo vodo”. Korektna zavrnitev povabila bi bila, v kolikor so programi popolnoma različni, ne pa zaradi ideoloških predsodkov, ali v smislu da bi jim volilci zamerili. Saj v grobem imajo popolnoma vse stranke enak program, dvig gospodarstva, delovna mesta, zmanjšanje javne porave, pokojninska ref, zdr. ref, …..
    Tista stranka, ki ne bo naredila nič konkretnega tudi s strani opozicije, bo letela ven, to si upam danes trditi. Bomo videli kaj bo z NSI, vendar je tudi NSI bila dokaj aktivna, tudi izven parlamenta, npr. SMS ni bilo slišati, razen 3 mesece pred volitvami.

  • Bogdan Biščak pravi: 20. december, 2011 ob 18:54

    @Bivši Zaresovec
    Manifest je v resnici precej nekonfekcijski programski dokument. A je moje mnenje, da je na volilni rezultat kaj malo ali pa sploh nič vplival. Je bilo preprosto premalo časa, da bi “dosegel” širšo javnost. Ob medijih, ki so jim vsebinske zadeve predvsem “rating killer” pa sploh. Sicer pa je moje mnenje, da je bolj utopično pričakovanje, da se bo sveti izvil iz krize s kinfekcijskimi političnimi programi, ki jih stranke po celem svetu proizvajajo po tekočem traku, kot pa s programom, kakšen je v Manifestu. A počakajmo in poglejmo.

    Strinam se v celoti, da je normalno, da gre stranka, ki pride v parlament, tudi v vlado, če ima za to priložnost. Zares je tako tudi ravnala. A smo vedeli, da to ne bo brez negativnih posledic. Tako za graditev stranke, katere ključni ljudje so šli v vlado in niso mogli posvečati dovolj časa nadaljnjem notranjem utrjevanju stranke, kot za volilni rezultat na novih volitvah (vse manjše koalicijske stranke v vseh vladah so praviloma izgubljale). Kljub temu smo v vlado šli in storili smo prav.

    Žal nisem tako optimističen kot vi glede povezave med rezultati dela in rezultati na volitvah. SNS npr. je najbolj tipičen primer stranke, ki se je redno uvrščala v parklament pa se je nemogoče spomniti, da je kadarkoli počela kaj drugega, kot dajala bombastične izjave za javnost. Tudi primer Nsi, ki jo sami omenjate, ni daleč od tega; v parlament jo je zanesla “konjuktura” družinskega zakonika in volilnih napovedi, ki so napovedovale Janši premočno zmago.

  • Neoliberalni Delavec iz kvantasenc pravi: 20. december, 2011 ob 22:01

    A vi ne twitate, kot vsi ostali pomembneži? Probajte prevesti še kaj in najti povezavo z nategom članov stranke in volilcev, ne upravičevati vaših zablod. Vi vztrajate zaradi dobro plačane službe, zakaj naj bi pa ostali vztrajali, lahko poveste en dober razlog?

  • Bivši Zaresovec pravi: 21. december, 2011 ob 1:46

    @BB

    Stirnjam se z vami, da ni Manifest prav nič pripomogel k porazu, saj programe strank 95% ljudi ne bere. Tudi se strinjam, da je prav, da se vsaka stranka pogaja za vstop v vlado, ker drugače ne vidim smisla sodelovati pri politiki, saj tudi volilno telo reagira podobni in voli potencialne zmagovalce, tako je bilo 2008 pri SD in sedaj PS. Glede krize, pa menim da mi v Sloveniji nismo bistveni akterji, problem je da smo premalo gospodarstvo, popolnoma odvisno od Evropskega, katerermu dobavljamo izdelke z nizko dodano vrednostjo, premalo je razvojnih paradnih konjev, kateri producirajo končni izdelek. Zato tudi menim, da v trenutni situaciji in glede na kimanje slovenske vlade, Franciji in Nemčiji, ne more priti do izraza neka revolucionarna ideja, kot je v Manifestu, vse kar lahko mi tukaj počnemo, je nižanje stroškov države in vlaganje v paradne konje, ki imajo končni izdelek, ne da izvažamo polizdelke, končne izdelke pa evropska podjetja prodajajo nazaj v Slovenijo, se pravi vlagati in spodpujati moramo razvoj, ne pa tuje investicije po sistemu Revoza – ki so sicer kratkoročna rešitev nezaposlenosti in blagajn, dolgoročno pa država nima veliko od delovne sile ki dela za 580€. Iz recesije se bomo izvlekli pa šele takrat ko se bo izvlekla ostala Evropa. Menim, da v trenutni situaciji znotraj države, takšne radikalne spremembe družbe, omenjene v Manifestu, ne morejo priti v upoštev, se pa strinjam da je politika celotne EU napačna in se ne bo zlepa rešila recesije ter da bi bilo prav da bi vodilni v EU vsaj prebrali Manifest. V trenutni situaciji smo volilci, želeli vlado, ki bo izpeljala ključne reforme, ne pa spreminjala družbo.

    Ne strinjam se z vami glede primerjave NSI in SNS, glede njihovih rezultatov na volitvah in primerjanjem z ZARES. Ti dve stranki imata popolnoma drugačno volilno telo kot ZARES, LDS. Nsi je bila dokaj aktivna in jo je bilo slišati v medijih, npr. z Titovo cesto, pa tudi na MOL so non-stop nekaj Jankoviču težili. Morate razumeti, da vi niste nagovarjali njihovih volilcev ampak volilce ZARES, ki ne nasedajo na RKC propagando in ne na Jelinčičeve gostilniške populistične izpade. Osebno menim, da je volilno telo ZARESa, LDSa, zamerilo, da niso šle skozi reforme, ne gre zato da je bilo z njimi kaj narobe, ampak zato, da vlada ni bila zmožna zlobirati, da referendum gre skozi, volilno telo se zelo zaveda da je še kako potrebno spraviti skozi reforme in to čimprej, kdor pa ni v stanju zlobirati socialne partnerje, pač ne more vladati, neglede na mogoče dobre strankarske programe in vidne člane, dejansko smo volilci dobili občutek, da s takšno vlado ni mogoče sprejemati reform in bo status quo oziroma nazadovanje v smeri zadolževanja. Menim, da bodo imeli vsaj glede ključnih reform prihodnji lažje delo, saj je večina akterjev sedaj spoznala, da so nujno potrebne. Raje analizirajte, zakaj so vaši volilci glasovali za druge stranke, ne se obremenjevati z Nsi in podobnimi, ki vas nikoli niso in ne bodo volili. Menim, da imajo vse stranke Desus, SLS, SDS in NSI, bolj ali manj statično bazo stalnih volilcev, tudi SD svojih 10-12%, dočim pri LDS, ZARES, menim da je popolnoma podoben problem in podoben vzrok za slab rezultat in izgubo svojih volilcev. Menima, da se liberalni del volilcev nima kam dati, ker ni neke stranke, kjer bi bila zružena glavnina liberalnih politikov, kot je bilo v Drnovškovih časih, ampak imamo kup nekih manjših strank, z 5-10 vidnih liberalcev, kar vse skupaj ni nič. Dejansko vidim edino alternativo v združevanju bolj ali manj liberalnih strank
    in da nastane močna stranka, v katero bi bila združena intelektualna elita. Ker če se med sabo podobno misleči socialni liberalci ne morete zmeniti, kako se boste z desnimi strankami menili v koaliciji. Zato me tudi preseneča izjava GG o združevanje LDS, kjer sem dobil občutek, da je to zadnja stranka s kateri bi se združili. Dejansko imamo volilci dovolj, teh vaših notranjih zamer, PS, ZARES, LDS, SD, SMS, TRS, …., ker s takšnimi majhnimi strankami tako ni mogoče kaj konkretnega narediti. Še se spomnem Drnovška, ko je rekel, “še pobili se boste za moje nasledstvo” in kako prav je imel.

    Vsi skupaj v tej skupini smo nekako bivši Drnovškovi volilci, tako LDS kot ZARES pa ste se preveč ukvarjali z manjšinami, npr homoseksualci, izbrisanimi,…., hkrati pa zanemarjali glavnino svoje baze. Družinski zakonik in homoseksualce, raje pustite namiru, ker to mi občutek pravi, da še vsaj 20 let slovensko volilno telo ne bo akceptiralo. V tej vladi je bilo par SD-jevih cvetk, ki jih ta baza ni ravno podpirala, zaradi teh pa je vlada na trenutke delovala celo nestrokovno in neučinkovito, hkrati se mi zdi, da se ZARES ni upal na glas kritizirati, kakšno izjavo oziroma odločitev ministra, ampak se je toleriralo, to je mene osebno razjezilo pa verjetno še koga, Pahor je tako vse skupaj nekaj zglajeval pred novinarji, vendar če že predsednik ne zna udariti po mizi, bi vsaj pričakoval, da stranka, ki sem jo volil, na koncu pa vlada daje vtis neučinkovisti in namesto trdne vlade izgleda ko nek puding, ki ne vzdrži lastne teže.

  • Program
    • 29.11.2011 | 0x komentirano Samopredstavitev stranke Zares - Vito Rožej
    • 29.11.2011 | 1x komentirano Samopredstavitev stranke Zares - Samo Tuš
    • 05.11.2011 | 0x komentirano Programske PRIORITETE za mandat 2011-2015
    • 05.11.2011 | 0x komentirano Manifest za odgovorno ekonomijo
  • Zaresnik
    • 22.11.2011 | 0x komentirano Zaresnik - november 2011
  • "to je pogosta usoda, popotnica drznih, da se jih poskuša izbrisati celo iz zgodovinskega spomina; pa je to seveda vsaj tu in tam boleče; ampak tudi to ima svoj velik smis" ... zaresovka kakopak komentiral Omogočili smo odprtje političnega prostora
  • "Spoštovana gospa Elizabeta!   Kadar jaz uporabim za navedbe posameznika besedo laž, to drži. Neupravičen je vsak vaš dvom, da je nov sistemski zakon predvideval pretvor" ... Irma komentiral Odziv na zavajanja poslanke Julijane Bizjak Mlakar
  • "Količina in vrednost denarja v obtoku je odvisna od količine in vrednosti dobrin, ki jih sproducira neka ekonomija. Vrednost dobrin se določa na trgu. Zakaj ni inflacije " ... Hermes komentiral Manifest za odgovorno ekonomijo
Zares
©2007-2011 Zares - socialno liberalni
  • RSS objav
  • RSS komentarjev
  • Pravno obvestilo
  • Politika zasebnosti
Creative Commons License