novice

Vnovičen poziv k uvedbi brezplačnega in prostovoljnega cepljenja proti virusu HPV

Zares, 24. april 2008 | Natisni objavo Natisni objavo | DajNaprej
Zapri
  • E-pošta
  • Skupnosti
Pošlji po e-pošti

Poslanka ZARES Majda Širca je danes skupaj s predsednico društva Kala, Društva za boj proti okužbam s HPV in raku na materničnem vratu, Renato Capuder Mermal, prvopodpisano pod peticijo Bernardo Jeklin in ginekologinjo dr. Lucijo Dežman Vrabič na ministrstvu za zdravje predala več kot 57.000 podpisov podpore uvedbi brezplačnega in prostovoljnega cepljenja proti virusu HPV, ki povzroča raka materničnega vratu.Kot so pojasnile na novinarski konferenci po predaji peticije, se ministrica za zdravje Zofija Mazej Kukovič – kljub večkratnim pozivom in njenim obljubam, da bo ukrepala, doslej še ni odzvala.

Rezultati ankete, ki smo jo izvedli v ZARES, kažejo, da je stanje v občinah precej neurejeno. Cepljenje proti HPV je v Sloveniji sicer že dostopno, vendar ne pod enakimi pogoji za vse: od skupaj 210 občin je le 40 občin takšnih, ki v celoti financirajo cepljenje (iz občinskega proračuna), 1 občina pa cepljenje sofinancira. Preostale občine pa cepljenja proti HPV ne financirajo ali sofinancirajo, saj čakajo na odločitev države. Zaradi te dileme – ali je uvedba brezplačnega cepljenja v pristojnosti občin ali države – je v občinah torej zmeda, je pojasnila poslanka Majda Širca, poleg tega pa je državljankam kršena temeljna ustavna pravica enakosti pred zakonom in do zdravstvenega varstva. Nekatere občine so celo same želele ponuditi brezplačno cepljenje, vendar so jim na ministrstvu svetovali, naj počakajo.

Ginekološka stroka je glede cepljenja enotna, je pojasnila ginekologinja dr. Lucija Dežman Vrabič. Zdravila za virus namreč ni, bolezen pa prizadene najbolj ranljivi skupini, in sicer ženske ter otroke. Cepivo proti HVP daje ginekologom upanje, da se lahko število rakastih obolenj v Sloveniji v prihodnje zmanjša. “Cepljenje je edina možna pot za preprečitev okužbe, zato se proti cepljenju lahko izreče le tisti, ki o tem cepivu ne ve zadosti,” je opozorila Dežman Vrabičeva. Po njenih besedah “ni nobenih strokovnih argumentov proti cepivu“. Stroka je pravočasno pripravila priporočila, ki bi jih moral obravnavati Zdravstveni svet kot strokovno telo Ministrstva za zdravje RS, a slednji iz nerazumljivih razlogov še vedno čaka. To kaže na nezaupnico do številnih strokovnjakov, ki so oblikovali priporočila.

Predsednica Društva Kala – društvo za boj proti okužbam s HPV in raku na materničnem vratu Renata Capuder Mermal je predstavila knjižico, v kateri so opisane zgodbe žensk, obolelih za rakom na materničnem vratu. “Te zgodbe so krute, vse prepogosto pa se končajo tragično,” je dejala. Opozorila je tudi, da ta oblika raka pomeni toliko večje breme za družine, saj najpogosteje prizadene ženske v rodni dobi in mlade matere.

Gre za bitko med življenjem mladih žensk in birokracijo,” je na današnji novinarski konferenci dejala prvopodpisana pod peticijo Bernarda Jeklin. Po njenih besedah je nedopustno, da že pol leta čakajo na odziv ministrstva. “Pol leta pomeni veliko število novih obolenj oziroma smrti z zamikom 15 let,” je še opozorila. Kot je napovedala, “ne bomo odnehali, pač pa bomo pritisk na ministrico še stopnjevali“.

Že avgusta lani smo v ZARES skupaj z Društvom Kala – Društvom za boj proti okužbam s HPV in raku na materničnem vratu sprožili peticijo v podporo brezplačnemu in prostovoljnemu cepljenju. Septembra lani smo ministrstvu za zdravje predali več kot 47.000 podpisov, zatem pa je poslanka Majda Širca na ministrico naslovila tudi več poslanskih pobud. Žal so doslej vsi pozivi in pobude ostali brez odziva, zato se je poslanka Majda Širca odločila ministrico za zdravje ponovno pozvati k pospešitvi postopkov odločanja o uvedbi brezplačnega in prostovoljnega cepljenja proti HPV na nacionalni ravni.

Evropa v tem tednu obeležuje evropski teden cepljenja, ki letos poteka tretjič. Obeleževanju letošnjega tedna cepljenja se je pridružilo 33 evropskih držav, med njimi Slovenija. V ZARES upamo, da bo ministrica za zdravje Zofija Mazej Kukovič vendarle ukrepala, preučila primere dobrih praks na področju brezplačnega cepljenja proti HPV in pospešila postopke ter omogočila uvedbo brezplačnega in prostovoljnega cepljenja proti HPV na nacionalni ravni (da se to cepljenje čim prej vključi v nacionalni program brezplačnega prostovoljnega cepljenja).

29 x komentirano

  • 1.  Igor Đukanović pravi :
    24. april 2008 ob 16:25    

    In kakšno zvezo ima to z imenom moje pokrajine?

    Se opravičujem za grobi cinizem, a me jezi, da vladajoči koaliciji še vedno uspeva v ospredje vsiljevati neživljenjske probleme, problem dobesedno življenja in smrti, pa “strokovno preučujejo” že dve leti.

  • 2.  Aleš pravi :
    25. april 2008 ob 9:05    

    Hvala za trud vsem, ki se borite za uvedbo brezplačnega cepljenja proti HPV. Tako se dela, širimo sporočilo. Pogumno naprej!

  • 3.  Ivana pravi :
    25. april 2008 ob 10:42    

    Tudi jaz se zahvaljujem vsem, ki ste si doslej prizadevali za dobre cilje. Za katere je ministrica očitno povsem gluha in slepa. Seveda, kabli, pogodbe, aneksi … prinašajo več volilnih glasov. Zadnji odgovor, da čakajo na mnenje ginekološke stroke, zaradi česar zadeve še ni obravnaval zdravstveni svet, je čisto sprenevedanje, nezaslišano. In pri tem je “politizacija” tega vprašanja, kot diskreditira izvršna oblast, povsem deplasirano. Kdo pa sprejema odločitve, če ne politiki oziroma političarke?!

  • 4.  Jure Pogačnik pravi :
    25. april 2008 ob 11:23    

    Z vašo akcijo se ne strinjam, ker sem o cepljenju prejel preveč negativnih ionformacij. Zgrožen sem nad dejstvom, da občine cepljenje podpirajo in upam, da njihova lahkomiselnost ne bo imela tako obsežnih posledic, kot jih predvidevajo nasprotniki cepljenja. Upam torej, da se motim jaz in da imate prav vi.

    Upam, da bo ministrica zavrnila pobudo, poleg tega pa bi bilo zelo pametno ukiniti obvezno cepljenje.

  • 5.  Irena pravi :
    25. april 2008 ob 14:43    

    @Jure Pogačnik

    Bilo bi dobro, da bi nam vir vaših podatkov (če so resnični) razkrili, da vidimo kako in kaj…
    LP
    Irena

  • 6.  Animl pravi :
    25. april 2008 ob 14:54    

    Osebno b rekel drugače, pri vsakem cepivu so stranski učinki oziroma negativni učinki..

    vendar trdim sledeče: Obstajati mora možnost izbire in svoboda odločitve..

    Kar se pa ministrice tiče, pa zgleda drži naslednje :

    Ženska ženski volk….

    Lp Milan

  • 7.  Jure Pogačnik pravi :
    25. april 2008 ob 15:14    

    Irena,

    ali želiš da ti vire kopiram na tole stran ali ti jih pošljem na kakšen naslov?

    Seveda boš verjetno tudi ti meni posredovala svoje vire in potem lahko tekmujeva kdo jih ima več, kateri so boljši in tako naprej.

    Preden pa začneva vlagati svoj dragoceni čas v vprašljivo investicijo se lahko vprašava: če ti posredujem veliko število uglednih virov in močnih informacij, ali si jih sploh pripravljena preučiti in ali bi jih preučevala zato ker te zanima kaj je res, ali pa zato, da bi dokazala da imaš prav.

  • 8.  Aleš pravi :
    25. april 2008 ob 15:31    

    @Jure, @Irena

    Na svetu obstaja veliko različnih cepiv za preprečevanje različnih bolezni. Nekatera cepiva da, imajo stranske učinke,in so za uporabo vprašljiva. (posvetujte se z zdravnikom…) vendar se pri nekaterih cepivih, ko pretehtamo koristi cepiva (varovanje pred hudimi boleznimi) zanje raje odločimo. Cepivo proti HPV pred kritiko javnosti pač ščiti širok, mednarodni strokoven konsenz o priporočljivosti cepiva za cepljenje.

  • 9.  stane pravi :
    25. april 2008 ob 15:49    

    Dilema je navidezna.
    Če za vsako bolezen obstaja zdravilo, obstaja zdravilo tudi za stranske učinke zdravil in cepiv.

  • 10.  Irena pravi :
    25. april 2008 ob 18:51    

    Gospod Jure

    Ne mislim na vire lastnih imen in naslove.
    Prazaprav ste imeli v mislih strogo birokratsko. Ne, nisem misla na takšen način.
    Ne tekmujem, pa tudi za zelo dolgo branje (saj ne delam na tem) mi ni. Najdaljše kar sem res sledila je bil Duh časa. Ampak tudi mene to zanima, no ne čisto za mene osebno. Misla sem na internet ali kakšne brošure, kjer pred kakšnimi vratci ordinacije dobiš, nič več.
    Zakaj bi pa imela silo po tekmovanju,saj nismo v oddaji MALE SIVE CELICE. Ne da ne?

  • 11.  maja pravi :
    26. april 2008 ob 22:11    

    Majda Širca, nasedli ste trikom farmacevtske industrije. To cepljenje je na žalost popolnoma nekoristno in neučinkovito.

  • 12.  Jure Pogačnik pravi :
    28. april 2008 ob 11:25    

    Irena,

    Če te zadeva zares zanima ti priporočam:Robert S. Mendelsohn, dr. med.: KAKO POSKRBETI ZA OTROKOVO ZDRAVJE – NJEGOVEMU ZDRAVNIKU NAVKLJUB, Ballantine Books, New York, ZDA, 1987

    Ne gre za kar enega zdravnika, temveč za osebo, ki je imela (če se prav spomnim) v Ameriškem zdravniškem združenju vidno vlogo. Med drugim piše: “Največja grožnja, ki jo predstavljajo otroške bolezni, je v nevarnih in neučinkovitih poskusih, da bi jih preprečili s pomočjo množičnega cepljenja.

    Ko pišem ta stavek se zavedam, da boste ta koncept morda težko sprejeli. Imunizacije so tako spretno in agresivno reklamirali in jih še, da večina staršev verjame, kako je to “čudež”, ki je izbrisal mnoge nekoč strah vzbujajoče bolezni. Posledica tega je, da če se kdo temu upira, to meji že na noroglavost. Da bi pediater napadel to, kar je postalo “zlata jama” pediatrične prakse, je enako, kot če bi duhovnik zanikal, da je papež nezmotljiv.
    Ker vse to vem, lahko le upam, da boste odprtega duha sledili temu, kar nameravam povedati. Večina tega, v kar so vas prepričali glede imunizacij, preprosto ni res. Ne le, da jim lahko očitam marsikaj; če bi sledil svojim globokim prepričanjem, ko pišem to poglavje, bi vam priporočil, da zavrnete vsakršno cepljenje svojega otroka. Tega ne bom storil, saj so starši v približno polovici ameriških zveznih držav izgubili pravico, da bi o tem odločali. Zdravniki, ne politiki, so uspešno lobirali za zakone, ki prisilijo starše, da cepijo svoje otroke, ker je to nujni pogoj za vpis v šolo.
    Vendar pa morda lahko celo v teh zveznih državah prepričate svojega pediatra, da umakne sestavino proti pertusisu (oslovskemu kašlju) iz DPT cepiva. To cepljenje, ki je kot kaže najbolj tvegano od vseh, je predmet takšne kontraverzije, da postajajo mnogi zdravniki živčni, ko ga je treba opraviti, saj se bojijo tožb za odškodnino. In tudi so lahko živčni, saj je v nedavnem primeru v Chicagu otrok, ki mu je cepljenje proti oslovskemu kašlju pustilo posledice, dobil 5,5 milijona dolarjev odškodnine. Če se vaš zdravnik tako počuti, izkoristite njegov strah, saj je na kocki zdravje vašega otroka.
    Čeprav sem jih sam dajal v zgodnjih letih svoje prakse, sem kasneje postal odločen nasprotnik množičnih cepljenj zaradi neznanskega števila nevarnosti, ki jih predstavljajo. Ta predmet je tako širok in kompleksen, da bi si zaslužil posebno knjigo. Posledica tega je, da se moram tukaj zadovoljiti s tem, da povzamem svoje pomisleke proti fanatičnemu navdušenju, s katerim pediatri slepo vbrizgavajo tuje beljakovine v telo vašega otroka, ne da bi vedeli, kakšno škodo lahko s tem povzročijo.”

    Irena, tu citiranje zaključim in ti predlagam še:
    Dokazi proti imunizaciji (The Case against Immunizations) Richarda Moskowitza, dr. med., v Journal of the American Institute of Homeopathy, marec 1983. Omenjenih je veliko pomembnih študij.
    O učinku cepiv na imunski odgovor in drugih tematikah imunizacije razpravljata Harold E. Buttram, dr.med., in John Chriss Hoffman v Cepljenje in imunske okvare (Vaccinations and Immune Malfunctions), Humanitarian Publishing Company, Quakertown, PA, ZDA, 1982.
    Los Angelesko študijo o povezavi med DTP imunizacijo in nenadno nepričakovano smrtjo dojenčka je vodil Larry Baraff, dr.med., s sodelavci, in jo objavil v Pediatric Infectious Disease, januar 1983.
    Kritika cepiva proti oslovkemu kašlju se nahaja v Cepljenje proti oslovskemu kašlju: učinkovitost nasproti tveganju (Vaccination against Whooping Cough: Efficiency vs. Risks) Gordona T. Stewarta, dr.med., v The Lancet, januar 1977. Nadaljnjo diskusijo o tveganjih in prednostih cepiva DTP najdete v članku Trenutni problemi v pediatriji (Current Problems in Pediatrics), ki ga je izdal Vincent A. Fulginiti, dr.med., Medicinska fakulteta Univerze v Arizoni, april 1976.
    Pregled pomembnosti dojenja za preprečevanje bolezni je predstavljen v članku Dojenje in preprečevanje nenadne nepričakovane smrti dojenčka (Breastfeeding and the Prevention of Sudden Infant Death Syndrome) Davida A. Birnbauma, dr.med., v Medical Trial Technique Quarterly, pomlad 1978.
    Podrobnosti glede nestrinjanja kalifornijskega medicinskega osebja, da bi bili cepljeni proti rdečkam, se nahajajo v JAMA, 20. februar 1981.
    Poročilo Dr. Gordona T. Stewarta o smrtih zaradi NNSD po DTP imunizaciji v Tennesseeju je bilo objavljeno v The Lancet, 18. avgust 1979.

    Lahko dobiš še več ampak samo naštevanje literature bi vzelo več strani in ker nisem prepričan da tudi druge zanima jih tu ne bi navajal.

    V smislu proučevanja literature o cepljenju je prvo ime Slovenije: Karin Rižner. Gospa je tri leta študirala vse možno gradivo glede cepljenja.

    V pravnem smislu pa sem jaz poleg Ustavnega sodišča in SVOOD-a verjetno eden redkih ljudi, ki se je resno ukvarjal s tematiko v pravnem pogledu. Na kratko: na področju obveznega cepljenja otrok MZ že leta sistematično krši celo vrsto predpisov. Vse v prepričanju, da delajo dobro in da samo malo poenostavljajo nerazumne pravne zahteve. To je en izmed razlogov, da sem leta 2006 zapustil MZ.

    Če želiš ti lahko nekaj literature pošljem po e-pošti. Moj GSM je 040-891-081.

    Vsem nezainteresiranim se opravičujem za obseg tega besedila.

  • 13.  Srecko pravi :
    28. april 2008 ob 12:14    

    Pozdravljam dejanje poslanke ZARES Majde Širce, saj kot novo nastala občina Apače smo to dejanje-brezplačno cepljenje deklic 8 in 9 razdreda uvedli že v lanskem letu. Še kot svetniki SDS občine Apače, sedaj pa kot svetniki stranke Zares nam je to uspelo, kar je občinski proračun Apače obremenilo za okoli 25.000,00 EUR. Mislim, da za zdravje naše mladine ne bi smeli gledati na denar, saj bi že ena sama preprečitev raka , zaradi cepljenja proti virusu HPV povrnilo vse stroške!
    Le tako naprej poslanci Zares tudi mi na lokalnem nivoju si bomo prizadevali, da bomo še marsikaj storili v dobrobit ljudi na našem področju.Čeprav v zadnjem času dobivamo mnogo polen pod noge se bomo dvignili in še marsikaj naredili.
    LP Srečko

  • 14.  Zares » Arhiv » Katera stroka naj odloči o cepljenju proti HPV? pravi :
    28. april 2008 ob 14:07    

    [...] Zares smo, po tem, ko smo prejšnji teden ministrstvu za zdravje predali več kot 57.000 podpisov za uvedbo brezplačnega prostovoljnega cepljenja proti HPV, zgroženi nad [...]

  • 15.  Igor Đukanović pravi :
    29. april 2008 ob 0:03    

    > Podrobnosti glede nestrinjanja kalifornijskega
    > medicinskega osebja, da bi bili cepljeni proti rdečkam,
    > se nahajajo v JAMA, 20. februar 1981.

    Jure, kolikor vem, je cepljenje proti rdečkam v ZDA obvezno
    tako za deklice kot za dečke. (Sam sem se leta 1985 moral
    cepiti, saj sicer ne bi dobil vize.) Ali tukaj govoriš o
    cepljenju medicinskega osebja, ali o ponovnem cepljenju?

    > umakne sestavino proti pertusisu (oslovskemu kašlju) iz DPT cepiva.
    > To cepljenje, ki je kot kaže najbolj tvegano od vseh,

    Navajaš literaturo iz prejšnjega stoletja. Zanima me, ali se je
    varnost cepiva proti oslovskemu kašlju v tem času izboljšala, ali
    ne.

    Saj Jure, nihče nima rad “pikeca”: ne otroci, ne najstniki, ne
    njihovi starši. Ne toliko zaradi same bolečine ob cepljenju
    kot zaradi nezaupanja, kaj mi to dajejo. Tudi antibiotikov in
    ostalih modernih zdravil ne obožujem, a zaenkrat vemo, da ima
    zahodna medicina najbolj prepričljive rezultate (v primerjavi z
    ostalimi praksami) ravno v zatiranju epidemij in kirurgiji.

  • 16.  Jure Pogačnik pravi :
    29. april 2008 ob 9:08    

    Igor,

    Tamle gori govorim o cepljenju medicinskega osebja, oni so namreč najbolj v stiku s posledicami (poznajo prakso, ne pa samo teorijo) in se večinoma nočejo cepiti (v VB menda okoli 60% zdravnikov se noče cepiti).

    Si me pa nasmejal z literaturo iz prejšnjega stoletja. Pa še prav imaš. A ni fenomen da so stvari sporne že toliko časa, pa vendar ne obstaja finančni ali drug močan interes da bi se sploh razvedele ali razčistile. Če bereš Staneta in Aleša pod 8 in 9 vidiš kako daleč so stvari zakoreninjene. Fikcija je postala aksiom.

    Med mojimi prijatelji je okoli 10 parov z troci. Vsi so načeloma zelo ozaveščeni glede zdravega načina življenja, se ukvarjajo z jogo, so vegetarianci, itd… Vendar le polovica je moje informacije vzela resno in želela izvedeti več. Potem so postali izrazii nasprotniki cepljenja. Druga polovica je bila ogrožena in je v izrazito opravičevalnem tonu zagovarjala cepljenje iz razloga, ker si ne upajo prevzeti odgovornosti za opustitev cepljenja (upajo pa si prevzeti odgovornost za cepljenje).

    Še večja odgovornost pa je, da se nekdo za cepljenje zavzema, ali da se zavzema proti. Predvidevam, da bo čez 10 let splošno znano dejstvo, da je cepljenje sporno oziroma na dolgi rok škodljivo. Če bo sploh še obstajalo.

  • 17.  stane pravi :
    29. april 2008 ob 10:19    

    # stane pravi :
    25. april 2008 ob 15:49

    Dilema je navidezna.
    Če za vsako bolezen obstaja zdravilo, obstaja zdravilo tudi za stranske učinke zdravil in cepiv.

    Jure, to mojo pripombo imaš pojasnjeno tu.

    SALE, SALUTE!

    No, Sale, pa sva pri koncu.
    Lepo sva kramljala, povsod vtikala nos.
    Naj nama nihče ne zameri.
    Časi, ko so te pribili na križ, na grmadi zažgali, poslali na gole otoke, pa so tudi že mimo.
    Pa tudi Hipokrata, niti Nobela, ne bo.
    Sama žalost, ti rečem, v tej tržni demokraciji, kjer je pred proizvodom potreba, če ga ni, najprej kupca narediti.
    Tudi za lek.
    Pa verjemi komu, če moreš.
    Spočetka tudi tebi ne bodo, ker jih bo strah.
    Pa veš, da je tudi mene bilo.
    Če bi mi kdo, ne ti, ki te razumem, pred letom osorej ponujal sol za zdravilo, bi mu dal eno na gobec.
    No, vidiš Sale, taki smo ljudje.
    Najraje se bojimo.
    Pretepamo.
    In trpimo.
    Vse zaradi soli.

  • 18.  Irena pravi :
    29. april 2008 ob 14:15    

    @za gospoda Jureta

    Predno se nekdo odloči, da bo zbiral podpise, se menda prepriča ali je namen v najboljše dobro. Tokrat gre za deklice do 14 leta. Pred časom je bilo po TV.
    Zato verjamem, da se je nekdo resnično pozanimal na podroben način. Odkrito, da res čez čas ne bo slabše. Pa ne da tega ne vem, samo… Sama imam hipotirozo na ščitnici, zato vsako jutro na tešče vzamem tabletke v mikrogramih.
    Včasih je bil Vobenol, potem pa je naša proizvajalka ta zdravila prodala MERC-u in posledica za vse nas, ki to imamo je, da pomaga, zgolj zaradi ščitnice. Glede teže je pa stranski pojav nevejetno rejenje. Pri Vobenolu je bilo čisto normalno. Finančno se je izplačalo, mi pa imamo zato probleme s težo.
    Ko se sveti je videti samo svetlobo…
    Upam, da bo pri tem vse bolj plus, saj sem sama tudi podpisala.
    Lep pozdrav
    Irena

  • 19.  Igor Đukanović pravi :
    29. april 2008 ob 16:32    

    Irena, pobuda je zelo dobro premišljena in velika večina prebivalstva jo bo sprejela z odprtimi rokami. Poskrbljeno pa je tudi za tiste, ki imajo pomisleke proti cepljenjem. Oni se bodo lahko šlepali na precepljenost ostale populacije (podobno kot angleški zdravniki, ki cepljenje propagirajo med svojimi pacienti, med drugim tudi zato, da njim samim ni treba po “pikeca”, saj epidemija ne more do njih, če vsi ostali okoli njih tvorijo živi zid precepljenih).

  • 20.  Irena pravi :
    29. april 2008 ob 22:24    

    Ko smo bili mi še majhni so nas tudi cepili.
    Tako tudi naše otroke. Ni problem majhen pikec, boljše je previdnost kot potem. Čisto enostavno. Sama sem podpisala, ker poznam žensko ko je imela probleme in po porodu ni mogla več imeti otrok, ker je bil to edini način.
    Upam, da se bo kmalu uredilo glede tega.

    Ne bi bilo slabo še brezplačno cepljenje glede gripe, saj je potem več bolnišk, pa tudi virus se kar prenaša v zaprtem prostoru pa sploh.

    Otroci in tudi veliko starejše skupine hodimo po hribih, cekov je poln. Baje če je okužen dobiš še meningitis. In potem so lahko spet resne posledice.

    To so cepljenja ki veljajo komaj za leto dni.
    A če je družina večja in denarja malo, kdo bo potem šel na cepljenje?

    V zobozdravstvu pa tudi so že bele plombe plačljive, pa proteze, mostički.
    Pri taki blaginji ki pa jo trenutno imamo bo kmalu 3/4 mesta ljudi imelo komaj pol zob. Le kaj si bodo potem tuji turisti misli, ko bojo potem še dobili prospekt z veselim naslovom I FEEL SLOVENIA?
    Lp

  • 21.  MajdaŠ pravi :
    30. april 2008 ob 0:12    

    Uf, današnji odgovor ministrstva češ, da še nimajo vseh mnenj strokovnih skupin glede cepljenja je eno samo nakladanje. Če torej stroka še tako svomi (halo!…saj se je večina opredelila ZA …in to že davno), potem mi ni jasno, zakaj je cepljenje možno že več kot leto dni!!! Ministrica je požrla besedo, ki jo je pred pol leta dala rekoč, da bo konec aprila odgovor na mizi. Pa ni. Naj torej moljči o ne-kulturi dialoga tistih, ki ne izpolnjujejo obljub in pogodb in naj najprej počisti po svojem “gradbišču”.
    Me zanima, če pri vseh odločitvah zdravstvenega sveta morajo dajati mnenja vsi razširjeni kolegij vseh strok. Naj to razloži 57 000 ljudem, ki so s svojimi podpisi izrazili nedvoumno željo, da je cepljenje brezplačno in prostovoljno.
    Danes pa slišimo, naj bi bilo uvedeno leta 2009 ali 2010!

  • 22.  Jure Pogačnik pravi :
    30. april 2008 ob 10:49    

    Irena,

    Igor se samo heca s svojim “pikecem”, saj vsi vemo da problem ni v tem. Problem je v masi avtoimunih bolezni, ki so eksplodirale zadnjih par desetletij, kar slučajno sovpada z množičnim cepljenjem.

    Majda,

    Meni se zdi minitrica kul, ker take neumnosti, kot so se dogajale na MZ lahko ven pridejo samo, če pride za krmilo nekdo, ki si želi stvari spremeniti. Ko je bil šef Bručan se ni razvedelo nič. Jaz pa sem v času službovanja na MZ napisal vsaj tri anekse za Onkološki inštiut in še za par gradenj.

    Sicer pa, ali morda veš, katere strupe vsebuje cepivo zoper HPV in kako vplivajo na telo?

  • 23.  stane pravi :
    30. april 2008 ob 11:37    

    Jure, eksplozija bolezni sovpada z nekim drugim slučajem, ne s cepljenjem.
    Če si delal na MZ, potem gotovo veš, da ste 1999. leta “slučajno” dvignili normativ jodiranja soli na 15mg/kg, kar je petkrat več, kot je joda v naravi, oziroma v morju.
    To, kar pa praviš za zadnjih par desetletij, pa tudi drži, saj je tak normativ na zahodu v veljavi zares že par desetletij.
    Ne išči vraga tam, kjer ga ni, pač pa tam, kjer je.
    V soli.

  • 24.  Irena pravi :
    1. maj 2008 ob 9:26    

    @Stane
    Saj ni na strani nič narobe napisano, no preventivno verjamem ko pišete da ni dobro iskati “slabega tam ko ga ni”. Je tko, ljudje smo pa občutljiva bitja in kdo ve, kaj kdo kje pravi? Jaz se počutim svobodno in marsikaj se bom zase naučila, ni mi pa vseeno način, da tudi po toliko tisočih podpisih vsaj ministrica ne odgovori s kakšnim utemeljenim razlogom, zakaj čakamo. Čakanje menda vsi jemljemo kot čas, v katerem ministrica zbira vse podatke, preden da zeleno ali rdečo luč.
    Da odpiše in da njene odločitve tudi vsebujejo vse podatke o tem, da je preverjeno, da ne škodi, da je potrebno in tudi in predvsem dodatne podatke (če že niso poslani…) o teh smeri.
    Ker pa je ženska in se pri tem cepi dekleta, potem jo bolj malo razumem. Čas teče, dekleta odrasčajo v ženske, ona pa čaka in njo vsi mi. In ker je še pri zdravstvu dosti drugih odločitev, vsi samo čakamo…
    Lp

  • 25.  stane pravi :
    1. maj 2008 ob 10:52    

    Irena, jaz samo pravim, da cepljenja niso razlog porasta vseh mogočih bolezni v tej meri, kot meni Jure.
    Pa, saj imaš svojo izkušnjo, delovanje ščitnice je v neposredni zvezi z jodom. Nisi sicer napisala, ali so ti ščitnico odstranili, ali s tableti samo nadomeščaš njeno pomanjkljivo delovanje, toda kakšno cepljenje ti tega problema gotovo ni povzročilo.
    Ščitnica pa nagaja danes že skoraj vsaki drugi ženski, lahko da tudi ministrici.
    Zakaj ministrica okleva, pa ne vem.
    Morda res zbira informacije, morda ji finančni minister ne odobri sredstev, morda pa čaka na pravi trenutek pred volitvami.

  • 26.  Irena pravi :
    1. maj 2008 ob 20:12    

    @Stane

    Cepljenja so samo preventiva.
    Razen če gre za introvenozno zdravljenje v žilo.
    So pa tudi zdravila, ki imajo stranske učinke.
    Odvisno, kako telo to sprejme.

    Ščitnico če ne dela kot bi mogla, tudi če bi dala ven,
    bi isto vsaki dan jedla enake tablete, tako da, čemu bi
    bil smisel?…

    Ko le naša farmacija ne bi prodala MERC-u, pa bi spet imeli
    Vobenol, ampak o tem na glas nihče nič ne reče…

  • 27.  stane pravi :
    1. maj 2008 ob 22:01    

    Irena, ti s tableti ščitnici ne pustiš, da bi sama proizvajala hormone, vzroka v prehrani pa nisi odpravila, če praviš, da se rediš.
    MERC in Vobenol nista nič kriva.

  • 28.  Irena pravi :
    2. maj 2008 ob 8:10    

    Stane, ni tako enostavno. Dobiš vročino, zdelan si če nič ne delaš, vpliva na vid. Jodirano sol sem kupila, ampak še ni nič kaj boljše. Glede Vobenola pa je res, najbojša zdravila ki smo jih imeli smo prodali Merc-u. A je to prav?
    Brala sem po pisanju o ščitnici, vsi so razočarani zaradi tega…

  • 29.  stane pravi :
    2. maj 2008 ob 10:56    

    Tudi jaz vem, da se zdi, da sprememba načina priprave hrane ni enostavna, v resnici pa bolj enostavnega načina ni.
    Če želiš, me pokliči kdaj, da ne bova tu razpredala o nepolitičnih temah.
    Klikni na moje ime, tam imaš tudi telefon.

Komentarji

V Zares — nova politika verjamemo v pravico do svobodnega izražanja mnenj, zato v vaše komentarje ne bomo posegali ali jih kakorkoli spreminjali. Zavrnili pa bomo objavo tistih komentarjev, ki uporabljajo sovražni govor oziroma pozivajo h kakršnikoli nestrpnosti ali sovraštvu.