O predlaganih spremembah zakona o vrtcih
Predlog novele zakona o vrtcih, ki je trenutno v postopku vladne obravnave in se mu obeta sprejem v državnem zboru po skrajšanem postopku, v stranki ZARES sicer pozdravljamo, vendar pa obenem želimo opozoriti, da predlagane spremembe vsebujejo tudi nekaj strokovno nedomišljenih rešitev in določb.
Če bodo slednje uveljavljene v predvideni obliki, bodo pomenile negativen poseg v kakovost predšolske vzgoje (v smeri njenega zniževanja), sta na novinarski konferenci opozorila poslanka Zares Majda Širca in predsednik programskega odbora za šolstvo in šport Zares Damijan Štefanc.
Rešitev, po kateri bodo starši vrtec plačali zgolj za najstarejšega vpisanega otroka, medtem ko bodo za ostale, mlajše istočasno vpisane otroke oproščeni plačila, je seveda všečna in dobrodošla, vendar pa bi bilo potrebno obenem rešiti tudi vprašanje pomanjkanja prostora v javnih vrtcih.
“Mehanizem pridobivanja otrok v vrtce bi moral biti v prvi vrsti vsebinske in ne zgolj finančne narave. Seveda se je potrebno zavzemati za večjo vključenost otrok v vrtce, vendar ne za vsako ceno in ne na račun zniževanja kakovosti predšolske vzgoje,” je ob tem opozorila dr. Ljubica Marjanovič Umek, razvojna psihologinja, namestnica predsednika strokovnega sveta za splošno izobraževanje in članica komisije za vrtce.
Strokovnjaki sicer obžalujejo, ker ministrstvo za šolstvo pri pripravi predloga novele zakona o vrtcih ni upoštevalo številnih primerjalnih analiz in raziskav, izdelanih v zadnjih desetih letih, poleg tega pa predlagatelji zakonskih sprememb teh (kljub prošnji) tudi niso poslali v razpravo strokovnemu svetu za splošno izobraževanje.
Po besedah dr. Ljubice Marjanovič Umek gredo trendi razvoja vrtcev v džavah z razvitim in kakovostnim sistemom predšolske vzgoje v smer notranjega razvoja in še zlasti v smer zagotavljanja možnosti za razvoj in učenje otrokom, ki prihajajo iz drugojezičnega ter iz manj spodbudnega kulturnega in socialnega okolja, še zlasti v obdobju zgodnjega otroštva. To pa terja kakovostne programe predšolske vzgoje, ki jih izvajajo visoko usposobljeni strokovni delavci. Predlogi napovedanih sprememb zakona o vrtcih tega ne prinašajo; namesto večje kakovosti predšolske vzgoje se zdi, da je v ozadju ponovno – kot pri mnogih dosedanjih spremembah šolske zakonodaje – želja po čim večji racionalizaciji izvajanja programov.