Komu in čemu služijo raziskave o medijskem pluralizmu?
Poslanka Majda Širca je na današnji novinarski konferenci komentirala raziskave medijskega pluralizma v Sloveniji, ki so zakonsko določena podlaga za financiranje programskih vsebin medijev, za izvedbo t. im. pluralizacije medijv.
Po njenih besedah bi morale te raziskave povedati, ali je denar, ki ga država namenja medijem, smiselno, upravičeno, smotrno, koristno razdeljen in porabljen ter kakšne učinke ima državna podpora medijem.
Vendar pa med sklepi omenjenih raziskav, opozarja Majda Širca, žal ni odgovorov na vprašanja: ali državni denar res doseže tiste medije, ki ga dejansko potrebujejo, ali je z državno podporo medijem zagotovljena kakovost in ne zgolj kvantiteta prispevkov, ali morda mediji na takšen način ne postajajo podaljšana roka politike, ali je učinkovito deliti proračunski denar medijem, ki izkazujejo dobičke, ali je razumno na ta način podpirati strankarske časopise ipd.?
Kot je med drugim pojasnila Majda Širca, je ministrstvo za kulturo omenjene raziskave objavilo šele po posredovanju pooblaščenke za dostop do informacij javnega značaja.
Kot ocenjuje poslanka, gre za kočljivo evalvacijo (meril za izbor in postopka ocenjevanja vlog) in še bolj kočljivo raziskavo o vrednotah in nazorski usmerjenosti slovenskih tiskanih medijev, ki jo je v okviru ciljno-raziskovalnih projektov kot vmesno poročilo pripravil Inštitut za razvojne in strateške analize, ki jo je vodil dr. F. Adam.
Prva evalvacija se ukvarja s postopkom razpisa, nomotehničnimi vprašanji, druga raziskava pa z ideološko naravnanostjo tiskanih medijev in vrednostnim profilom kolumn v njih.
Ne prva ne druga pa ne odgovarjata na to, ali je državno subvencioniranje medijev koristno, ali vpliva na avtonomijo medijev, ali le to krni, ali bogati slovensko medijsko krajino ali ne, in ali so razpisi za razdeljevanje sredstev medijem sploh smiselni, saj se običajno deli denar predvsem tistim, ki ga imajo in ne tistim, ki ga potrebujejo.
Evalvacijo je prispevalo podjetje Alianta, za kar je vlada iz državnega proračuna porabila 31.680 evrov, raziskavo o vrednotah in nazorski usmerjenosti slovenskih tiskanih medijev pa je pripravil Inštitut za razvojne in strateške analize, skupaj z znanstveno-raziskovalnem središčem v Kopru, in sicer v skupni vrednosti 62.593 evrov.