Ob sprejetju ZintPK
V poslanski skupini ZARES nas veseli, da je Državni zbor Republike Slovenije podprl predlog Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije s 45 glasovi ZA ter 30 glasovi PROTI.
S pravkar sprejetim zakonom uvajamo pravne pogoje, da bodo javni uslužbenci in funkcionarji svoje delo opravljali pošteno, profesionalno in transparentno, vse to pa je pogoj za zakonitost, preglednost in smotrnost za uspešno delovanje države kot javnega servisa za vse.
Komisija za preprečevanje korupcije ima kot samostojni in neodvisni organ osrednjo vlogo tako pri obravnavi posameznih primerov kot tudi pri krepitvi omrežja protikorupcijske dejavnosti, integritete in transparentnosti, predvsem v javnem sektorju. S sprejetjem zakona smo uzakonili tudi zmanjšanje števila funkcionarjev omenjene Komisije iz petih na tri. Prihranek pri zmanjšanju števila funkcionarjev na letni ravni zanaša 40.000 evrov. Prav tako uvajamo novost pri imenovanju predsednice oziroma predsednika Komisije ter dveh njenih oziroma njegovih namestnikov. Po novem zakonu bo funkcionarje imenoval predsednik države na podlagi predloga seznama primernih kandidatov, ki ga bo pripravila izbirna komisija, sestavljena iz predstavnika Vlade RS, predstavnika Državnega zbora, Sodnega sveta RS, Uradniškega sveta RS ter Neprofitne organizacije zasebnega sektorja s področja preprečevanja korupcije. Imenovani funkcionarji bodo mandat opravljali šest let brez možnosti ponovnega imenovanja.
Posebno pozornost pri sprejetem zakonu je potrebno nameniti poglavju, ki je namenjeno lobiranju, saj je novost v slovenskem pravnem redu. Gre namreč za prvo pravno urejanje delovanje lobistov, od njihove registracije, do njihovih pravic in obveznosti ter nadzora nad njihovim delom kot tudi sankcijam za njihove kršitve, storjene pri lobiranju. Prav pri nasprotovanju SDS temu poglavju je vodja poslanske skupine ZARES Cvetka Zalokar Oražem v predstavitvi stališča poslanske skupine povedala naslednje: “Morda tistim, ki temu nasprotujejo zadeva ni všeč zato, ker bi si želeli meglenost pri lobiranju še v naprej. Če pri tem samo bom rekla obudimo spomin na to, kaj se je dogajalo in kakšno je bilo lobiranje v primeru nakupa Patrij, potem mislim, da bi bila zadeva na marsikateri točki drugačna, če bi tisti lobisti morali svojo dejavnost ustrezno prijaviti in bi mi že točno vedeli že v naprej kdo lobira za neki posel. Mislim, da se nekako jasno vidi zakaj nekatere opcije takšnim rešitvam nasprotujejo. Nenazadnje morda lahko celo ugibamo, da si želijo še naprej, bom rekla, biti blizu tem virom tako odločanja kot tudi bom rekla določenim finančnim učinkom, ki jih tako skrito lobiranje daje in kjer prihaja do določenih sinergij med lobisti in posameznimi političnimi opcijami. ”
Na koncu naj izrazimo svoje zadovoljstvo ob sprejetem zakonu, saj Irma Pavlinič Krebs, ministrica za javno upravo, dosledno izpolnjuje izvajanje Koalicijskega sporazuma o sodelovanju v Vladi Republike Slovenije za mandat 2008-2012, ki v poglavju 11.2 Depolitizacija javne uprave govori o tem, da /…/ bomo neurejeni sistem odgovornosti v nadzornih odborih, svetih zavodov in ostalih nadzornih inštrumentih uredili tako, da ta mesta ne bodo več del volilnega plena, vendar bomo dali prednost novim kadrom, ki poznajo tematike pri različnih organizacijah /…/.
Z Zakonom o integriteti in preprečevanju korupcije smo po dolgih letih opravili tudi neskladnost določb Zakona o nezdružljivosti opravljanja javne funkcije s pridobitno dejavnostjo, ki jih je Ustavno sodišče RS naložilo Državnemu zboru v svojih odločbah U-I-57/06-28 in U-I-245/09-6. Takrat je Ustavno sodišče izrecno navedlo, da mora zakonodajalec ugotovljeno protiustavnost odpraviti najkasneje v roku 6 mesecev, pa se je to zgodilo šele po nekaj letih.
Poslanka in poslanci poslanske skupine Zares