Uvedba vinjet – korak nazaj
V stranki Zares – nova politika nasprotujemo morebitni uvedbi vinjet za cestninjenje na avtocestah, ki naj bi jih pripravljala vlada. Zavedamo se, da sedanji sistem cestninjenja ni dober, vendar bi bila uvedba vinjet nerazumljiv “korak nazaj”. Kot sta na novinarski konferenci dejala poslanec Zares dr. Pavel Gantar ter podpredsednik stranke in predsednik programskega odbora Zares za promet Peter
J. Česnik, bi bilo najbolje uvesti sistem za cestninjenje v prostem prometnem toku, npr. satelitsko cestninjenje.
Odločitev o prehodu na sistem vinjet je po naših informacijah nastala v političnih in ne strokovnih krogih, in sicer v vrstah največje koalicijske stranke, ki želi s takšnimi populističnimi potezami pred letošnjimi parlamentarnimi volitvami povečati svojo priljubljenost pri volilkah in volilcih. Nekateri predstavniki vlade naj bi tako odšli v v Bruslelj, da bi od Evropske komisije dobili soglasje za uvedbo vinjet.
Ob uvedbi vinjet bi bili na boljšem le tisti, ki pogosto uporabljajo avtoceste. Gre za pavšalno obračunavanje cestnine, ki je veliko slabše od sedanjega, na prevožene kilometre, je prepričan poslanec Gantar. Po njegovem mnenju bi največ pridobili le avtoprevozniki, saj EU predpisuje 11 evrov kot zgornji limit za dnevno vinjeto. Zdaj tovornjakarji, ki npr. v Slovenijo vstopijo na skrajnem vzhodu Slovenije in izstopijo npr. na italijanski meji, plačajo okoli 40 evrov cestnin, za enodnevno vinjeto pa bi plačali le 11 evrov.
Znižanje stroškov za cestnine bi spodbudilo selitev tovora z železnice na ceste, kar bi imelo tudi negativne okoljske učinke. Poleg tega bi uvedba vinjet pomenila velik izpad dohodkov iz naslova cestnin in bi lahko privedla do težav pri gradnji avtocestnega križa in odplačevanju najetih posojil. Z manjšimi prilivi iz naslova cestnin bo Družba za avtoceste v RS težko odplačevala najeta posojila za gradnjo avtocest, zato jih bo morala odplačevati država iz proračuna. To pa pomeni višji proračunski primanjkljaj in nedoseganje “Maastrichtskih kriterijev“, je poudaril Gantar. Ob tem je dodal, da naj bi vlada vinjete uvedla zaradi pridobivanja političnih točk, poleg tega pa naj bi “pokleknila pred zahtevami avtoprevoznikov in njihovih lobijev“.
Po besedah podpredsednika Zares Petra J. Česnika v ZARES zagovarjamo sistem obračunavanja cestnin, ki temelji na dejansko prevoženih kilometrih. Uvedba vinjet bi bila po našem prepričanju nesprejemljiva rešitev in bi pomenila odstop od že doseženega stanja. V Zares zagovarjamo sistem cestninjenja v prostem prometnem toku. Prepričani smo, da bo takšno tudi mnenje stroke, je še dodal Česnik.