Za odličnost in nepristranskost v visokem šolstvu
Poslanska skupina Zares se je, pred začetkom današnje seje parlamentarnega odbora za visoko šolstvo, znanost in tehnološki razvoj, katerega nujno sejo je zahtevala zaradi zaskrbljujočih razmer v slovenskem visokem šolstvu, znova zavzela za jasna merila odličnosti in nepristranskosti pri akreditaciji visokošolskih zavodov.Poslanec Zares in član parlamentarnega odbora za visoko šolstvo, znanost in tehnološki razvoj dr. Pavel Gantar je pred začetkom seje omenjenega odbora, ki je bila sklicana na zahtevo poslanskih skupin ZARES in LDS ter na kateri so članice in člani odbora razpravljali o odprtih vprašanjih nadaljnjega razvoja visokega šolstva, mreže univerz, razmerja med javnim in zasebnim visokim šolstvom ter privatizacije visokega šolstva, odločno zavrnil vse očitke o tem, da želijo pobudniki seje izvajati politični pritisk na Svet RS za visoko šolstvo.
“Politične stranke in parlament s svetom za visoko šolstvo nimamo nikakršnih relacij in nanj ne izvajamo nobenega pritiska. Pač pa izvajamo in bomo izvajali pritisk na Vlado RS in na ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo v smeri, da prilagodita in predlagata takšne postopke akreditacije visokošolskih zavodov, ki bodo ustrezali kriterijem odličnosti, nepristranskosti in objektivnosti,” je opozoril Gantar.
V nadaljevanju je izrazil obžalovanje, da se akterji, ki ustanavljajo fakultete in univerze (pri teme je izpostavil zlasti dekana fakultete za podiplomske državne in evropske študije na Brdu pri Kranju Petra Jambreka in prodekana te fakultete Antona Jerovška), niso udeležili današnje seje parlamentarnega odbora za visoko šolstvo. Kot je ocenil Gantar, gre za “izgubljeno priložnost za medsebojno izmenjavo mnenj in stališč o usodi in razvoju visokega šolstva v Sloveniji“.
Svet RS za visoko šolstvo je v zadnjih treh letih akreditiral 24 visokošolskih zavodov in študijskih programov, od tega jih je 18 zasebnih. Znotraj omejenih finančnih in človeških virov ni mogoče zagotoviti takšne kakovosti, kot bi si jo na tem področju želeli, opozarja Gantar.
Poleg tega po njegovih besedah ni bila opravljena nobena evalvacija, na podlagi katere bi bilo mogoče ugotoviti, kakšni so uspehi in dosežki novoustanovljenih fakultet in univerz.